Współpraca pomiędzy Allianz Bank a Edelman Polska obejmuje przygotowanie strategii komunikacji związanej z wejściem banku na rynek, organizację wydarzeń specjalnych, doradztwo w zakresie komunikacji kryzysowej oraz wsparcie bieżących działań medialnych. Edelman Polska została wybrana w drodze przetargu, w którym brało udział 5 agencji.
Za działania public relations realizowane dla Allianz Bank odpowiada Dział PR Korporacyjnego Edelman Polska wspierany przez Dział PR Konsumenckiego w zakresie organizacji wydarzeń specjalnych.
Edelman Inc. to największa niezależna, sieciowa agencja public relations na świecie. W czerwcu 2005 roku firma otworzyła swoje biuro w Warszawie. Edelman Polska zatrudnia 25 konsultantów specjalizujących się w public relations korporacyjnym i zarządzaniu marką. Konsultanci Edelman Polska posiadają doświadczenie w obsłudze klientów z branży finansowej, farmaceutycznej, energetycznej, motoryzacyjnej, nowych technologii i dóbr szybko zbywalnych.
Właścicielem Allianz Bank jest Towarzystwo Ubezpieczeniowe Allianz Polska, należące do Allianz Group – jednej z największych instytucji finansowych świata, której przychody w 2007 roku wyniosły 102 mld EUR, zysk netto blisko 8 mld EUR, a aktywa pod zarządem to ponad jeden bilion EUR. Grupa zatrudnia 181 tysięcy pracowników w 77 krajach. Allianz Bank jest bankiem detalicznym dla klientów indywidualnych oraz osób prowadzących działalność gospodarczą z ofertą obejmującą kredyty hipoteczne w różnych walutach, pożyczki gotówkowe, karty debetowe i kredytowe, depozyty, rachunki. W oddziałach Allianz Bank będą również dostępne polisy inwestycyjne oraz inne produkty z oferty towarzystw ubezpieczeniowych Allianz Polska i Allianz Życie, a także TFI Allianz i PTE Allianz.
Grupa Allianz Polska po okresie 11 lat działalności na polskim rynku finansowym posiada 2 miliony klientów. Z badań przeprowadzonych przez Instytut Pentor wynika, że aż 80% z nich jest zainteresowanych produktami bankowymi oferowanymi przez Allianz Bank.
Do końca roku Allianz Bank zamierza otworzyć 40 oddziałów, docelowo będzie ich 200. Ponadto produkty bankowe będą oferowane przez 1000 z blisko 6000 agentów ubezpieczeniowych Grupy Allianz Polska. Część z nich będzie się specjalizować w kredytach hipotecznych, a pozostali w innych produktach bankowych. W niektórych oddziałach ubezpieczeniowych będą też pracowały osoby oferujące produkty bankowe.