Allianz Polska podwaja sprzedaż

Ubezpieczenia majątkowe

W ubezpieczeniach majątkowych Allianz Polska odnotował dynamikę przychodów na poziomie 14%, składka wzrosła z 493 do 561 milionów zł. Ubezpieczenia dla małego i średniego biznesu wzrosły o 26% z 74 do 94 mln zł. Ubezpieczenia komunikacyjne o 17% z 259 do 304 mln zł. Od kilku kwartałów Allianz Polska odnotowywał zmniejszenie w portfelu udziału programów międzynarodowych, które po przystąpieniu Polski do UE coraz częściej były przenoszone przez klientów do ich rodzimych towarzystw ubezpieczeniowych. W tym kwartale po raz pierwszy ten spadek został w pełni zrównoważony przez ubezpieczenia przemysłowe dla lokalnego biznesu, głównie za sprawą polis finansowych i technicznych. Firma odnotowała przyrost 2% w tej linii biznesu.

Ubezpieczenia na życie

Ubezpieczenia na życie wzrosły o 421% ze 171 do 893 mln zł. Ubezpieczenia kapitałowe wzrosły o 35% z 33 do 45 mln zł., a grupowe o 36% z 66 do 90 mln zł. W największym stopniu na tak dobry wynik całego „biznesu życiowego” wpłynęła sprzedaż programu inwestycyjno-ubezpieczeniowego Prosperita oferowanego za pośrednictwem Banku Pekao S.A., szczególnie w I kwartale tego roku. Obecnie przychody ze sprzedaży tego produktu wynoszą ok. 50-60 milionów złotych miesięcznie.

Wyniki finansowe

Wynik finansowy netto TU Allianz Polska to 40 mln zł. Jest niższy o 15 mln zł niż w 2005 roku, ale wyższy o 10 mln zł od zaplanowanego. Wynika to ze spadku przychodów z lokat z 35 do 14 mln zł, w związku z obniżeniem się cen obligacji na rynku. Wynik techniczny zwiększył się z 32 do 38 mln zł. TU Allianz Życie odnotował zysk brutto w wysokości 7,6 mln zł. (netto 5,9 mln zł.). W I półroczu 2005 r. zysk brutto i netto wyniósł 6 mln zł. Wynik techniczny to –2,9 mln zł. wobec –2,3 mln zł w roku 2005.

TFI Allianz

Na koniec czerwca aktywa TFI Allianz wyniosły 934 mln zl. Firma pozyskała ponad 20 tysięcy klientów. Największym zainteresowaniem cieszy się fundusz stabilnego wzrostu, gdzie ulokowana jest blisko połowa aktywów. W następnej kolejności znajdują się fundusze aktywnej alokacji i akcyjny.

PTE Allianz

Aktywa OFE Allianz wyniosły na koniec czerwca blisko 2,5 miliarda złotych. W funduszu jest 305 tysięcy członków. Średnia składka wynosi obecnie 106 zł (trzecie miejsce). Od początku działalności do końca czerwca stopa zwrotu OFE Allianz wyniosła 123%, co daje funduszowi ósmą pozycję w rankingach. W tym roku OFE Allianz zajmuje piątą lokatę. Wynik finansowy netto wyniósł 5,4 mln zł.

System dystrybucji

Allianz Polska oferuje swoje ubezpieczenia oraz produkty finansowe za pośrednictwem blisko 3500 agentów pracujących w 48 oddziałach oraz 70 wyłącznych agencjach oraz 150 brokerów ubezpieczeniowych. Sprzedaż prowadzona jest także przez 550 salonów dealerskich 19. marek samochodów: Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Ford, Honda, Jaguar, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Opel, Renault, Saab, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo, a także poprzez Bank Pekao SA, Internet, stacje benzynowe.