Trwa kolejny etap kampanii mBanku pt. „Po Wuju”. Charakterystyczna postać wąsatego wuja ze spotu TV pojawiła się na billboardach i citylightach w największych miastach Polski, a reklamom outdoorowym towarzyszą działania ambientowe.
Za całą kreację odpowiada należąca do Grupy Czteryczwarte agencja AMBASADA Brand Communications, dla której jest to kolejna kampania zrealizowana dla mBanku.
Stworzony przez AMBASADĘ spot od początku października wspierają kreacje outdoorowe. Gdy już wszyscy mieli okazję zobaczyć tytułowego wuja na billboardach i citylightach, pojawiły się także kolejne, równie wąsate elementy kampanii: ambienty na basenach, w klubach fitness, kinach oraz galeriach handlowych.
Wielką zaletą nowej kampanii jest wyrazisty motyw przewodni. Wuj, wąsy i kolokwialne określenie „po Wuju” przewijają się we wszystkich działaniach i nadają im spójny charakter. Wyrazistość to zresztą cecha wszystkich dotychczasowych kampanii mBanku. Jednocześnie, po raz kolejny okazało się, że reklamy bankowe nie muszą być ani biznesowe, ani hiperpoważne. Agencja, która zrealizowała w ostatnich latach kilka wizerunkowo-sprzedażowych kampanii dla mBanku, podkreśla odwagę i otwartość swojego klienta:
– W kampaniach mBanku zawsze jest miejsce na żart, groteskę czy zabawę konwencją, a w warstwie językowej możemy sobie pozwolić na mieszanie rejestrów i czerpanie z języka potocznego. Między innymi dzięki tym składowym mBankowi udało się wypracować rozpoznawalny styl komunikacji – powiedział Miro Charkot, dyrektor kreatywny AMBASADY.
Pod względem strategicznym, kampania z wujem stanowi kontynuację kierunku obranego przez mBank kilka lat temu i konsekwentnie realizowanego przez agencję w kolejnych działaniach. Jak dotąd, dobra strategia przynosi efekty. Liczne nagrody, w tym nominacja do EFFIE za kampanię „Drwale 2009”, świadczą o tym, że ostatnie kampanie mBanku doceniono zarówno za kreację, jak i skuteczność. Efekty rynkowe łatwo można zilustrować konkretnymi wynikami:
– Pracujemy dla mBanku od 2004 roku. W tym czasie liczba klientów banku wzrosła z 800 tys. do niemal 2,5 mln. Na sukces ten złożyło się z pewnością wiele czynników, i mamy nadzieję, że nasze wspólnie zrealizowane kampanie odegrały tu również znaczącą rolę – powiedziała Katarzyna Wysocka, członek zarządu Grupy Czteryczwarte.
Źródło: Ambasada