Amelie Mauresmo oficjalnym ambasadorem organizacji Habitat For Humanity

Firma Whirlpool ogłosiła, iż Amélie Mauresmo została mianowana oficjalnym ambasadorem Habitat for Humanity, organizacji społecznej wspieranej wspólnie przez WTA Tour i Whirlpool Europe. Ta krótka ceremonia odbyła się na tarasie dachu budynku Hotelu Hyatt Regency w Paryżu. Habitat for Humanity jest międzynarodową organizacją charytatywną działającą na rzecz eliminowania ubóstwa mieszkaniowego, a także wspierającą kobiety, w ich ważnej roli w życiu społecznym i rodzinnym. Wybór organizacji Habitat for Humanity zarówno przez Whirlpool, jak i WTA Tour, był niejako naturalny. Te trzy organizacje wykazują bowiem jednakowe zaangażowanie w rozwiązywanie problemów społecznych i zajmują pozycje globalnych liderów w swoich dziedzinach.

Jako ambasador Habitat for Humanity, Amélie Mauresmo będzie wspierała działalność charytatywną, uczestniczyła w wydarzeniach towarzyskich, brała udział w budowie domów oraz angażowała się bezpośrednio w poprawę bytu rodzin będących w potrzebie. W Paryżu, organizacja Habitat for Humanity podarowała słynnej tenisistce pas z narzędziami, młotek oraz pamiątkową odznakę, w symbolicznym geście mianowania jej swoim oficjalnym ambasadorem.

Amélie Mauresmo, czwarta w światowej czołówce tenisistek, powiedziała: „Marka Whirlpool i kobiecy tenis mają ze sobą wiele wspólnego, a mianowicie są: nowoczesne, ekscytujące i dynamiczne. Właśnie te cechy sprawiają, ze jestem dumna z uczestnictwa w tej misji. Przybyłam tutaj, aby wyrazić poparcie własne oraz innych tenisistek dla pracy prowadzonej charytatywnie przez Habitat for Humanity. Jestem niezwykle szczęśliwa, że mogę przyczynić się do jej działań. Każdy człowiek zasługuje na to, by mieć dom, by mieć dach nad głową… Pragnę wkrótce wziąć bezpośredni udział w pracach przy budowie takich domów. Dziękuję wam za to, co robicie”.

Dzięki temu, że najważniejszym sponsorem WTA Tour jest firma Whirlpool Europe, połaczyły się dwie czołowe, światowe marki, które powszechnie symbolizują szczytowe osiągnięcia, pozycję lidera oraz pasję. Dzięki temu także, Whirlpool Europe pełni rolę sponsora organizacji Habitat for Humanity jako oficjalnej organizacji społecznej popieranej przez WTA Tour.

Partnerstwo pomiędzy organizacjami Whirlpool Europe i Habitat for Humanity w Europie, przy wsparciu ze strony WTA Tour, rozpoczęło się w tym roku, również w Polsce. Stanowi ono kontynuację wieloletnich kontaktów pomiędzy Whirlpool Corporation i Habitat for Humanity na szczeblu globalnym, które to kontakty, od roku 1999 do chwili obecnej, zaowocowały datkami i świadczeniami o wartości ponad 25 mln dolarów. Tylko w pierwszym roku, Whirlpool Europe przekaże 600 urządzeń AGD marki Whirlpool na rzecz programu budowy domów w całej Europie. Urządzenia Whirlpool znajdą się w każdym z tych domów, sprzedawanych bez zysku, na zasadzie nieoprocentowanych kredytów ludziom będącym w potrzebie.

„Osobisty udział gwiazdy tenisa, jaką jest Amélie, w roli naszego nowego ambasadora, oprócz wkładu firmy Whirlpool w nasz program oraz wsparcia WTA Tour, stanowi kolejny krok naprzód w naszych globalnych staraniach zmierzających do wyeliminowania ubóstwa mieszkaniowego na całym świecie” – oświadczył Don Haszczyn, wiceprezes organizacji Habitat for Humanity w Europie i Azji Środkowej. „Ich zaangażowanie w naszą misję umożliwi nam uświadomienie większej liczbie osób w Europie faktu, iż miliony rodzin na całym świecie muszą egzystować w warunkach nie do przyjęcia. Pomoże to nam poinformować szersze grono osób o naszej pracy w skali międzynarodowej oraz zyskać ich wsparcie w przerwaniu błędnego koła ubóstwa spowodowanego brakiem podstawowych, prostych warunków do życia i wychowywania dzieci”.

Whirlpool Europe

Whirlpool Europe jest własnością Whirlpool Corporation – wiodącego światowego producenta i dostawcy głównych artykułów gospodarstwa domowego, który osiąga roczne obroty rzędu 11 miliardów USD, zatrudnia 68 000 osób i posiada prawie 50 ośrodków naukowo-badawczych na całym świecie specjalizujących się w opracowywaniu nowych technologii i sposobów produkcji. Z siedzibą w Benton Harbor, Michigan, Whirlpool Corporation posiada fabryki w 13 krajach, a swoje produkty wytwarzane pod 12 markami oferuje klientom w ponad 170 krajach świata. Europejskie Centrum Operacyjne Whirlpool znajduje się w Comerio (VA) we Włoszech. Więcej informacji o firmie znajduje się na oficjalnej stronie internetowej www.whirlpoolcorp.com.

Whirlpool Polska

W Polsce Whirlpool jest obecny od 1993 roku. Centrala firmy znajduje się w Warszawie. W należącej do koncernu fabryce we Wrocławiu produkowane są zmywarki i sprzęt chłodniczy. W kwietniu 2004 roku ogłoszono decyzję o przeznaczeniu 132 mln euro na rozbudowę fabryki i rozwój centrum doskonałości technologicznej. W wyniku podjętej inwestycji we Wrocławiu uruchomiona zastanie produkcja kuchni do zabudowy. Whirlpool Polska oprócz swoich markowych produktów w naszym kraju oferuje również wyroby marki Polar. Dodatkowe informacje na temat firmy znajdują się na oficjalnej stronie www.whirlpool.com.pl.

Habitat for Humanity International (HfHI)

HfHI jest pozarządową, dobroczynną organizacją chrześcijańską, której głównym celem jest pomoc rodzinom niezamożnym – nie posiadającym własnego mieszkania lub mieszkającym w warunkach poniżej dopuszczalnych norm przyjętych w danym kraju – w zbudowaniu własnego mieszkania. W 1976 roku Linda i Millard Fuller postanowili założyć organizację, której głównym celem stała się walka z ubóstwem mieszkaniowym na całym świecie. W dniu dzisiejszym, obecna jest ona w 92 krajach gdzie funkcjonuje ponad 3000 organizacji lokalnych. HfH opiera się na pracy wolontariackiej. Budowane przez organizację domy są solidne, proste i dostępne finansowo. HfH sprzedaje je rodzinom biorącym udział w projekcie na zasadzie nieoprocentowanych rat, spłacanych przez ok. 20 lat. Przez 28 lat swojej działalności wybudowała wraz z rodzinami partnerskimi ponad 150 000 domów. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.habitat.org.

WTA Tour

WTA Tour to najważniejszy na świecie profesjonalny turniej sportowy kobiet, w którym uczestniczy ponad 1 100 tenisistek reprezentujących 76 krajów. Walczą one o nagrody pieniężne wartości ponad 58 mln dolarów podczas 59 imprez sportowych organizowanych w 31 krajach, w tym także podczas Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w tym roku w Atenach, w Grecji. W roku 2003, ponad cztery miliony osób obserwowały mecze tenisowe kobiet, zaś znacznie więcej osób śledziło rozgrywki dzięki sieciom telewizyjnym na całym świecie. Podsumowanie sezonu WTA Tour będą stanowiły Mistrzostwa WTA Tour, sponsorowane przez Porsche i rozgrywane w STAPLES Center w Los Angeles, w Kalifornii, w dniach 10-15 listopada 2004r. Bardziej szczegółowe informacje na temat turnieju można uzyskać na stronie internetowej, pod adresem www.wtatour.com.