American Express wybiera First Data na wyłącznego partnera w zakresie obsługi i transakcji kartowych

First Data i American Express ogłosiły podpisanie umowy w zakresie usług akceptacji i rozliczania transakcji kartowych w Polsce. W ramach kontraktu First Data stanie się jedynym podmiotem odpowiedzialnym za obsługę i rozliczanie transakcji realizowanych kartami American Express w Polsce.

First Data przejmie odpowiedzialność za portfolio usług z obszaru obsługi transakcji, w którego zakres wchodzi zdobywanie nowych klientów akceptujących karty American Express, zarządzanie relacjami z obecnymi klientami oraz przetwarzanie transakcji kartowych w ramach sieci American Express. First Data będzie także odpowiedzialna za implementację nowych rozwiązań dla klientów American Express w Polsce, w tym m.in. za migrację do standardu EMV. Usługa akceptacji kart American Express będzie nadal dostępna dla polskich klientów (merchantów) za pośrednictwem sieci agentów współpracujących z firmą First Data.  

“Umowa daje First Data w Polsce zdecydowaną przewagę rynkową, nieporównywalną z innymi bankami czy firmami konkurencyjnymi w regionie.” – powiedział Nigel Bidmead, Wiceprezes i szef międzynarodowego działu Retail Business w korporacji First Data. “Wierzymy, że będziemy w stanie zapewnić dalszy wzrost sieci akceptacji kart American Express w Polsce oraz wprowadzić nowe standardy jakości w obsłudze naszych klientów.” 

“First Data jest z naszej perspektywy idealnym dostawcą usług.” – powiedział Pascal J. Guignard, Wiceprezes i Dyrektor Generalny Global Network Services EMEA, American Express. “Wraz z ogromnym doświadczeniem w zakresie obsługi transakcji, First Data legitymuje się także silną pozycją na polskim rynku, na którym świadczy usługi od roku 1991. Dzięki podpisanej umowie, American Express zyska doskonałą okazję do podniesienia poziomu wartości, jakie wraz z usługami dostarczamy naszym merchantom. Razem z First Data będziemy nadal koncentrować się na zwiększaniu liczby punktów akceptacji kart American Express dla ich posiadaczy zarówno z Polski, jak i zza granicy.”

First Data wykorzysta swoje umiejętności poparte prawie 20-letnim doświadczeniem działalności w Polsce pod marką POLCARD w celu wzmocnienia obecności produktów American Express na polskim rynku. “Wykorzystując nasze wysoko wykwalifikowane siły sprzedaży, zaoferujemy firmie American Express produkty dla merchantów w całej Polsce.” – powiedział Janusz Diemko, Prezes Zarządu First Data Polska. “Jestem przekonany, że współpraca z American Express wpłynie na ogólny wzrost rynku kartowego w naszym kraju.”  

Prócz umowy z First Data, American Express ma również w Polsce podpisaną w roku 1999 umowę z Bankiem Millennium, oferującym klientom szerokie portfolio kart American Express. American Express będzie kontynuował wydawnictwo kart podróżnych i firmowych w odpowiedzi na potrzeby członków organizacji American Express Card oraz podróżnych.
Źródło: First Data