Animacja, dźwięk i wibracja. Visa ogłasza identyfikację sensoryczną marki

Visa ogłosiła wprowadzenie identyfikacji sensorycznej marki, która powstała w wyniku nawiązania kilkunastu partnerstw w 25 krajach. Pozwoli ona, by doświadczeniu płatniczemu z Visa towarzyszyły wrażenia dźwiękowe i dotykowe oraz animacja. W cyfrowym świecie coraz bardziej wypełnionym komendami głosowymi, urządzeniami podłączonymi do sieci i samoobsługowymi punktami sprzedaży, identyfikacja sensoryczna Visa pozwoli nie tylko wzbogacić doświadczenia konsumenta, ale również zbudować zaufanie i stworzyć poczucie bezpieczeństwa, które tradycyjnie jest kojarzone z marką Visa.

Fot: Marek Skorupski/FORUM

Visa jest pierwszą dużą organizacją płatniczą, która postawiła na identyfikację multisensoryczną. Po długotrwałym procesie twórczym oraz selekcji przeprowadzonej w ramach grup fokusowych i rund eliminacyjnych Visa ostatecznie wybrała „energetyczny” i „optymistyczny” dźwięk, wzbogacony o animację oraz wibrację. Aby rozpowszechnić stworzoną identyfikację, Visa nawiązała współpracę z wieloma partnerami na całym świecie. W ten sposób zapewniła większej liczbie konsumentów poczucie pewności w trakcie dokonywania płatności.

Wprowadzenie przez Visa rozwiązań z obszaru brandingu sensorycznego zbiega się w czasie z coraz powszechniejszym wykorzystaniem Internetu Rzeczy oraz coraz większymi wymaganiami konsumentów.

Partnerami wykorzystującymi nowe rozwiązania są między innymi:

– W miarę jak konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia odnośnie tego, gdzie i jak płacą, szeroko rozumiane płatności muszą ewoluować w taki sposób, by zaufanie od samego początku było wbudowane w doświadczenie konsumenta – powiedziała Lynne Biggar, Chief Marketing and Communications Officer w Visa. – Wzbogacenie doświadczania naszej marki o nowe wymiary, pozwalające konsumentom zobaczyć, usłyszeć i poczuć płatności z Visa, staje się niezbędne w czasach, gdy fizyczne punkty sprzedaży zaczynają ustępować płatnościom w środowiskach cyfrowych. Identyfikacja sensoryczna jest dla nas sposobem na to, by pokazać, że każdej transakcji Visa towarzyszą szybkość, bezpieczeństwo, niezawodność i zaufanie – dodaje.

Aby zmierzyć wpływ brandingu sensorycznego na doświadczenie konsumenckie, w ostatnim czasie zrealizowano badanie wśród detalistów z rejonu zatoki San Francisco1, którzy korzystają z terminali POYNT. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w sklepach, konsumenci, którzy doświadczyli brandingu sensorycznego, o 12% częściej uznawali, że sprzedawca dba o ich bezpieczeństwo. Ponadto, w porównaniu do badanych, którzy nie doświadczyli tego rodzaju rozwiązań w punkcie sprzedaży, pozytywne postrzeganie marki wzrosło o 14%, a logo Visa było przez nich częściej rozpoznawane.

Reakcja i wsparcie partnerów dla brandingu sensorycznego

– Kiedy pierwszy raz zetknąłem się z brandingiem sensorycznym Visa, pomyślałem sobie: wow, wreszcie ktoś zrobił to, jak należy – powiedział Osama Bedier, założyciel i CEO POYNT. – Te wizualne i dźwiękowe wrażenia towarzyszące płatności będą w przyszłości niezmiernie ważną częścią doświadczenia konsumenta – dodaje.

– TSYS postrzega zmieniające się doświadczenie płatnicze konsumenta w punkcie sprzedaży jako ciągłą interakcję między klientem a sprzedawcą. Identyfikacja sensoryczna marki jest znakomitym przykładem tego, w jaki sposób można sprawić, że konsument nabierze jeszcze większej pewności, że jego płatność była bezpieczna – powiedział Jim Egbert, Senior Vice President of Business Development and Strategic Partnerships w TSYS. – Doświadczenie klienta staje się w ten sposób płynne i bezpieczne – dodaje.

– Bardzo się cieszymy mogąc uczestniczyć w innowacyjnej inicjatywie Visa, która buduje zaufanie, wzmacnia jej markę i podnosi jakość doświadczenia płatniczego konsumenta – powiedział Bohdan Myroniw, Vice President of Strategic Alliances w Equinox Payments. – To rozwiązanie jest proste i intuicyjne, zarówno dla młodych, jak i starszych. Jest też zwyczajnie fajne – dodaje.

Panel w Cannes

Lynne Biggar wzięła udział w dyskusji na temat rozwoju i skuteczności brandingu sensorycznego Visa podczas Cannes Lions International Festival of Creativity. Panel zatytułowany “The Next Frontier of Sound and Sense Branding” odbył się w Teatrze Debussy mieszczącym się w Palais I. Wśród uczestników panelu znalazł się także Steve Milton, współzałożyciel Listen Agency. Więcej informacji znajduje się na profilu Lynne Biggar na Twitterze @LynneBiggar lub LinkedIn.

Źródło: Visa