Aplikacja mobilna Pekao24 najlepsza w rankingu użyteczności

Aplikacja mobilna Pekao24 zwyciężyła w rankingu na najbardziej użyteczne aplikacje mobilne wśród dostępnych na rynku rozwiązań polskich banków, zdobywając 85 na 96 możliwych punktów i wyprzedzając drugi w zestawieniu bank aż o 8 punktów. Uzyskała też najwyższe noty w zestawieniu aplikacji na systemy iOS i Android.

Spośród oferty 39 banków firma Janmedia Interactive przebadała 10, które oferują aplikację bankowości mobilnej. Podczas analizy eksperci oceniali 5 obszarów użyteczności aplikacji: nawigację i strukturę, treść strony, informacje zwrotne i pomoc, grafikę oraz wprowadzanie danych. Eksperci mieli do wykonania 3 zadania: założenie lokaty, wykonanie przelewu zdefiniowanego oraz sprawdzenie stanu posiadanego kredytu.

– Aplikacja mobilna Pekao24 łączy bogatą funkcjonalność z przyjaznym i łatwym w obsłudze wyglądem. Wiemy o tym, że klienci korzystają z nowoczesnych rozwiązań, gdy są one intuicyjne i atrakcyjne. Cieszymy się, że w opinii ekspertów udało się nam zrealizować zamierzony cel i dostarczyć produkt o najwyższej jakości i użyteczności na rynku  – podkreśla Bartłomiej Nocoń, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Pekao.

Podsumowanie uzyskanych ocen wykazało, że najbardziej użyteczną aplikacją mobilną na rynku jest aplikacja Banku Pekao. Zdobyła ona aż 85 pkt. na 96 możliwych, a drugi z kolei bank w rankingu uzyskał 77 pkt.  Ponadto w większości ocenianych kategorii aplikacja Pekao otrzymała maksymalną liczbę punktów.

– Przeprowadzona przez nas analiza pokazuje ogromne dysproporcje między aplikacjami – zarówno pod względem użyteczności, jak i oferowanych funkcjonalności. Zdecydowanie najbardziej dostosowanymi do kontekstu mobilnego i zorientowanymi na użytkownika były aplikacje zwycięskiego Banku Pekao, który zdeklasował rywali. Struktura aplikacji powinna być przemyślana w taki sposób, aby użytkownik szedł prosto do celu realizowanego przez siebie zadania. Wydaje się, że Bank Pekao SA znalazł na to sposób – mówi Monika Mikowska, Dyrektor ds. Rozwoju w Janmedia Interactive.

Aplikacja mobilna w Pekao działa na wszystkich najpopularniejszych urządzeniach mobilnych i obsługuje większość systemów operacyjnych: Symbian, Android, iOS, BlackBerry, Windows Mobile, Java, co stanowi 96 proc. rynku urządzeń mobilnych w Polsce. Po 4 miesiącach od wprowadzenia aplikacji ściągnęło ją już ok. 50 tysięcy użytkowników.

Dzięki aplikacji mobilnej Banku Pekao, klienci mogą wykonywać nie tylko podstawowe operacje, takie jak: przelewy na dowolny rachunek, przelewy zdefiniowane, z rachunku karty oraz otwierać lokaty, ale również mają dostęp do geolokalizacji placówek, bankomatów oraz punktów rabatowych. Mogą także znaleźć dane swojego Doradcy Osobistego oraz zlecić kontakt poprzez dedykowany formularz.  Klienci mają też dostęp do szerokiego pakietu informacji bez konieczności logowania m.in. kursów walut i kalkulatora, czy mapy z wyszukiwarką punktów rabatowych, domów maklerskich.

Źródło: Bank Pekao SA