Aplikacja Santander mobile i bankowość internetowa Santander dostępne dla klientów po ukraińsku i rosyjsku

Santander Bank Polska udostępnia aplikację mobilną i bankowość internetową w języku ukraińskim i rosyjskim. Obecnie bank obsługuje 179 tys. cudzoziemców, co plasuje go w czołówce banków wybieranych przez tę grupę klientów. Najliczniejszą nację stanowią Ukraińcy.

Fot. Aleksiej Witwicki, Forum

Ukraińcy to najliczniej reprezentowana narodowość wśród zagranicznych klientów Santander Bank Polska. Obecnie bank świadczy usługi dla 105 tys. osób. W całym 2018 Bank zanotował 43% wzrost liczby klientów z Ukrainy rok do roku. Przeważnie są to osoby pracujące, w wieku 20-30 lat oraz studenci wyższych uczelni. Klienci ci najczęściej wybierają Konto Jakie Chcę z Kartą Dopasowaną i różnymi formami płatności. Ponadto Konto Jakie Chcę i Kartę Dopasowaną można dowolnie konfigurować wybierając najbardziej potrzebne funkcje. Istotnym elementem preferowanej oferty jest również możliwość wysyłki środków za granicę oraz wymiana walut – także te usługi dostępne są w Santander Bank Polska.

Z analiz przeprowadzonych przez bank, wynika, że 80% osób z grupy cudzoziemców, będących klientami banku, do zarządzania finansami osobistymi wykorzystuje głównie aplikację mobilną. Natomiast wybierając bank, szuka takiego, z którym może swobodnie się komunikować w języku ojczystym.

– Obcokrajowcy pracujący w Polsce chętniej korzystają z usług naszego banku. Dlatego w Santander Bank Polska, w myśl hasła „Bank Jaki Chcesz” dbamy, aby proces obsługi rachunku dla tej grupy klientów był przyjazny i intuicyjny. Właśnie udostępniliśmy aplikację mobilną oraz bankowość internetową w językach ukraińskim i rosyjskim. Nasi klienci w ojczystym języku mogą również porozmawiać z konsultantem na infolinii czy zapoznać się z materiałami promocyjnymi. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla nierezydentów, wśród których największą grupę stanowią Ukraińcy – mówi Anna Kaczmarek, Dyrektor Departamentu Klienta Indywidualnego Santander Bank Polska.

Już dwa lata temu Santander Bank Polska ułatwił bankowanie klientom z Ukrainy i rozpoczął od przygotowania specjalnej infolinii, która działa we wszystkie dni robocze w godz. 8-17. Obywatele Ukrainy przez telefon, w języku ukraińskim mogą w łatwy sposób dowiedzieć się o szczegółach oferty czy funkcjonalnościach produktów. Po ukraińsku dostępne są również umowy rachunku osobistego i materiały marketingowe (np. ulotki), a także strona z ofertą banku. Dzięki temu osoba decydująca się na konto osobiste i podpisująca dokument ma pewność, że rozumie warunki. Klienci do dyspozycji mają także stronę www po ukraińsku: Santander.pl/ua

Aplikacja Santander mobile i bankowość internetowa Santander dostępne są już po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku. Ponadto bankowość internetowa dostępna jest także w języku hiszpańskim.

Źródło: Santander Bank Polska