Od dziś klienci 195 banków spółdzielczych z SGB oraz SGB-Banku mogą korzystać z płatności Apple Pay. Jest to kolejna po Google Pay i Bliku usługa umożliwiająca dokonywanie płatności za pomocą smartfona.
Bank SGB poinformował, że od dzisiaj jego klienci, oraz klienci banków zrzeszonych, mogą już korzystać z płatności Apple Pay. Wcześniej, bo pod koniec lipca zrzeszenie wdrożyło konkurencyjny system płatności mobilnych – Google Pay. Z kolei wiosną pojawił się tam Blik.
– Od teraz praktycznie wszyscy klienci posiadający smartfony przystosowane do płatności mobilnych będą mogli płacić swoim telefonem lub zegarkiem w sklepach stacjonarnych, w internecie i aplikacjach mobilnych – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Mirosław Skiba, prezes zarządu SGB-Banku SA.
Apple Pay pozwala dokonywać płatności zbliżeniowych smartfonem oraz opłacać zakupy online. Aplikacja Apple Wallet współpracuje z iPhone SE, iPhone 6 i nowszymi oraz Apple Watch. Zakupy online w aplikacjach i witrynach akceptujących Apple Pay są proste dzięki identyfikacji poprzez Touch ID lub dwukrotnie kliknięcie przycisku bocznego i spojrzenie na iPhone’a X, w celu uwierzytelnienia klientów za pomocą Face ID.