ArchiDoc otwiera w Katowicach centrum obsługi wniosków kredytowych dla banków. Zatrudni 120 analityków

ArchiDoc w 2021 r. otwiera centrum obsługi wniosków kredytowych dla sektora bankowego. W styczniu centrum było przygotowywane,  a od lutego br. skupi wszystkie operacje związane z obsługą wniosków kredytowych. W kompleksie Francuska Office Center w centrum Katowic spółka docelowo zatrudni 120 analityków finansowych, którzy będą przygotowywać dokumenty i przeprowadzać weryfikację kredytową na potrzeby decyzji ekspertów bankowych.

– Polski sektor bankowy jest jednym z najnowocześniejszych na świecie. W jego funkcjonowaniu dużą rolą odgrywają wyspecjalizowane firmy wspierające procesy finansowe. Dzięki temu banki mogą pozostawać dużo bardziej elastyczne niż w przypadku realizacji tych samych procesów całkowicie wewnętrznie. Usługi takie jak centrum obsługi wniosków kredytowych proponowane przez ArchiDoc umożliwiają im szybsze podejmowanie decyzji dotyczących ich klientów przy ścisłym przestrzeganiu procedur regulacyjnych i bezpieczeństwa. To szczególnie istotne w czasach kryzysu wywołanego skutkami COVID-19 oraz narastającej presji konkurencyjnej ze strony fintech oraz firm pożyczkowych – mówi Konrad Rochalski, prezes ArchiDoc, Grupa OASIS

Nowe centrum zajmuje się przygotowaniem dokumentacji potrzebnej do podjęcia decyzji kredytowej oraz ich wielopłaszczyznową weryfikacją. Z jednej strony to żmudna, ale niezbędna praca związana z pozyskaniem informacji o sytuacji klienta, zebraniem dokumentów, sprawdzeniu ich kompletności, poprawności i aktualności. Z drugiej – przeprowadzenie zaawansowanych weryfikacji kredytowych, np. dotyczących poszczególnych umów na zakup nieruchomości, weryfikacji profili kredytobiorców zgodnie z wymaganiami konkretnego banku itp. Tak przygotowane opracowania wniosków trafią do ekspertów w bankach. Do nich bowiem należy decyzja w sprawie udzielenia kredytu. Niemniej odpowiednie przygotowanie procesu pod kątem formalnym i pomoc merytoryczna znacząco przyspieszają jej podjęcie i odciążają pracowników instytucji finansowych.

Zdecydowana większość instytucji bankowych w Polsce korzysta z usług ArchiDoc w zakresie zarządzania dokumentami i obiegu informacji w obszarach m.in.  wsparcia sprzedaży, obsługi klienta, finansów, HR czy administracji. Wśród klientów ArchiDoc są m.in. Alior, Getin Noble, ING, Millenium czy Pekao.

Źródło: ArchiDoc