„Art& Business” od 2 października na giełdzie

Spółka Art & Business Magazine, wydawca najstarszego polskiego czasopisma łączącego tematykę sztuki i biznesu, obecnego na rynku od 1989 roku, 2 października zadebiutuje na NewConnect, alternatywnym parkiecie warszawskiej giełdy. Do obrotu trafi 10 milionów akcji spółki.

 „Art&Business” to najstarszy polski magazyn łączący tematykę sztuki, biznesu i zarządzania markami luksusowymi. Zaczynał jako dwumiesięczna „gazeta aukcyjna” – pierwszy numer ukazał się w 1989 roku. Pod koniec 2010 roku Abbey House nabył od Rempexu, najstarszego polskiego domu aukcyjnego, 60% udziałów Art&Business Sp. z o.o. Kolejna akwizycja 21% udziałów zbiegła się ze zmianą strategii i rozpoczęciem procesu zmierzającego w kierunku wprowadzenia czasopisma, już jako Art&Business Magazine S.A., na alternatywny parkiet warszawskiej giełdy.

„Po dwóch latach pracy nad rozwojem magazynu, „Art & Business” dołącza do najlepszych zachodnich pism branżowych, będąc jednocześnie liderem na rynku prasy w swoim segmencie, z bardzo dużą rozpoznawalnością marki. Dodatkowo, spółka w pierwszym półroczu 2012 roku osiągnęła rentowność. Uważam więc, że to bardzo dobry moment na wprowadzenie jej na giełdę. Ten krok pozwoli nam realizować założone plany dotyczące m.in. poszerzania działalności „Art & Business” na polu e-commerce, natomiast kwartalne wydanie anglojęzyczne magazynu umożliwi nawiązanie międzynarodowych umów” – mówi Jakub Kokoszka, prezes Art & Business Magazine SA.

W pierwszym kwartale 2012 roku przychody spółki wyniosły 440 tys. zł, przynosząc po raz pierwszy zysk netto. W kwietniu i w maju 2012 roku większościowy udziałowiec spółki Dom Aukcyjny Abbey House S.A. z sukcesem sprzedał 20% posiadanych akcji serii A (2 miliony z nich zostało sprzedanych po cenie emisyjnej 1 zł za walor).

Od 2010 roku „Art&Business” przeszedł efektowną przemianę wizualną, a także rozszerzył swoją tematykę o inwestycje alternatywne, historię marek luksusowych i lifestyle. Obecnie dysponuje kompletną bazą wyników aukcyjnych w Polsce od 1989 roku.

„W swoich działaniach skupiliśmy się także na Internecie; doceniając jego potencjał, uruchomiliśmy w grudniu 2011 roku trzy portale: www.artbiznes.pl, www.sjaksztuka.pl, www.artifakt.pl. Każdy z nich ma inną formułę i skierowany jest do innej grupy odbiorców, ale wszystkie mają charakter edukacyjny i stanowią alternatywę dla osób poszukujących najnowszych informacji o polskim i światowym rynku sztuki oraz dobrach luksusowych” – dodaje Kokoszka.

Oprócz standardowego wydania, „Art & Business” dostępny jest również w wersji elektronicznej pod adresem http://magazyn.artbiznes.pl/. Od września 2012 magazyn będzie także ukazywał się kwartalnie w wersji anglojęzycznej. W ciągu ostatnich czternastu miesięcy nakład pisma został zwiększony trzykrotnie – obecnie wynosi 14 tysięcy.