Firma Aspiro jako pierwsza firma pośrednictwa finansowego w Polsce przystąpiła do Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej. System Standardów Kwalifikacyjnych to proces nadawania profesjonalnych stopni zawodowych w systemie finansowym powstały z inicjatywy Banków i Szkół Bankowych oraz Związku Banków Polskich, który służy stałemu podnoszeniu kwalifikacji zawodowych kadr finansowych w Polsce.
By móc ubiegać się o przystąpienie do Systemu Standardów Kwalifikacyjnych, firma Aspiro musiała pozytywnie przejść proces weryfikacyjny, uzyskać rekomendacje ze strony bankowego uczestnika Systemu oraz spełnić inne wysokie wymagania stawiane przez Związek Banków Polskich.
– Doradztwo finansowe dziś nie kończy się na przedstawieniu klientowi szerokiej oferty i sprzedaży produktu. Rolą doradcy jest także budowanie długofalowej relacji i zaufania. Klienci oczekują profesjonalnej obsługi, poświęcenia im czasu, wysłuchania i doradzenia w bieżących problemach zwłaszcza w tych dynamicznych i niepewnych czasach. Dlatego chcąc zapewnić klientom jak najlepszą obsługę postanowiliśmy rozpocząć proces standaryzacji obsługi klienta podnosząc kwalifikacje naszych doradców w każdej z placówek. Pragniemy, aby przychodzący do nas klienci mieli poczucie bezpieczeństwa i wsparcia w zarządzaniu finansami osobistymi długoterminowo. Jesteśmy pierwszą firmą doradczą, która przystąpiła do Systemu co jest ogromną nobilitacją – mówi Krzysztof Kujawski, dyrektor sprzedaży Aspiro.
System działa pod egidą Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej przy ZBP. Podstawą Systemu są Standardy Kwalifikacyjne. Jest to opis wymagań dotyczących wiedzy, umiejętności oraz postaw pracowników banków bez względu na wielkość i profil działalności, a także zasięg działania instytucji finansowych.
W ramach Standardów Kwalifikacyjnych dla bankowców i pracowników innych instytucji finansowych ZBP wprowadził we współpracy z bankami nowy stopień zawodowy – Pracownik Obsługi Klientów (POK). Głównym celem tego standardu jest poprawa jakości obsługi klientów realizowana przez pracowników front office. Wykorzystanie nowego stopnia zawodowego POK przez firmę Aspiro, było jednym z powodów przystąpienia do Systemu Standardów ZBP.
– Celem, któremu służą Standardy Kwalifikacyjne w Bankowości Polskiej, jest podnoszenie kwalifikacji i kompetencji pracowników a także jakości obsługi klientów. Cieszymy się, że wśród uczestników Systemu Standardów mamy pierwszą firmę pośrednictwa finansowego. Tam następuje często pierwsze spotkanie z ofertą banku. Uzyskanie stopnia zawodowego POK jest nie tylko dowodem na wiedzę, profesjonalizm i właściwą postawę pracowników, ale także nakłada na firmę odpowiedzialność za utrzymywanie wysokiej jakości w pracy z klientami – mówi Włodzimierz Grudziński, przewodniczący Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych, Związek Banków Polskich.
Pracownicy Aspiro po spełnieniu określonych przez System Standardów wymogów będą mogli uzyskać stopnie zawodowe na danym poziomie, potwierdzone Certyfikatem ZBP. Wśród nich m.in. Pracownik Obsługi Klienta czy Dyplomowany Pracownik Bankowy.
Standard POK podzielony został na 3 części, z których każda koncentruje się na rozwoju pracownika w konkretnym obszarze:
- Wiedza – obejmująca znajomość faktów, zasad, procesów, produktów finansowych, a także pojęć ogólnych potrzebnych przy pracy z klientami;
- Umiejętności – w której doradcy m.in. diagnozują potrzeby klienta, obliczają oprocentowanie depozytów i kredytów oraz innych parametrów finansowych, kompleksowo wyjaśniają klientowi zagadnienia prawne i finansowe związane ze sprzedawanymi produktami;
- Postawy – obejmują otwartość w kontaktach i orientacji na klienta, wykonywanie pracy w sposób odpowiedzialny i rzetelny oraz etyczne postępowanie zgodne z Zasadami Dobrej Praktyki Bankowej.
Źródło: Aspiro