Asseco Data Systems kupiło większościowe udziały w spółce Pirios

Asseco Data Systems kupiło większościowe udziały (65,24%) krakowskiej spółki Pirios. To producent i integrator systemów klasy „omnichannel”, które wspierają procesy oraz automatyzację obsługi klienta. Z rozwiązań Piriosa korzystają już największe polskie firmy.

fot. Shutterstock

Pirios działa na rynku rozwiązań przeznaczonych do automatyzacji obsługi klienta przy użyciu voicebot’ów i chatbot’ów. Wspiera firmy i instytucje w komunikacji z klientem masowym. Z jego rozwiązań, tzw. wirtualnych agentów, realizujących dziesiątki tysięcy różnych procesów biznesowych korzystają obecnie największe polskie firmy z branży energetycznej, bankowości, ubezpieczeń, telekomunikacji, a także administracja publiczna. Firma dostarcza m.in. rozwiązanie do obsługi numeru pogotowia energetycznego 991.

Produkty oferowane przez Pirios to specjalistyczne rozwiązania w tym: systemy „front office” klasy Contact Center wraz z wysokowydajną platformą telekomunikacyjną, które są w stanie obsługiwać jednocześnie kilka tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. To również systemy w obszarze „back office” tzw. dzienniki zgłoszeń, systemy klasy workflow, a także rozwiązania klasy „field service management”, jak również systemy dyspozytorskie, skutecznie wspierające i monitorujące zadania realizowane przez pracowników mobilnych.

Jedną ze stron sprzedających był również Rubicon Partners Ventures, fundusz VC, który w poprzednich latach wspierał Pirios w rozwoju. W ramach transakcji zbył swoje udziały na rzecz Asseco i w ten sposób wyszedł z inwestycji.

Źródło: Asseco