Assistance jako pomoc w retencji klienta – assistance II generacji

Wystąpienie IPA dotyczyło assistance II generacji – o charakterze relacyjnym, opartego o najnowsze technologie, na które składają się innowacyjne produkty, nowatorskie koncepty aranżacji, nowe sposoby dystrybucji.

Jak twierdzi Jacek Konieczny, Dyrektor Handlowy Inter Partner Assistance Polska SA, assistance przestał być postrzegany przez beneficjentów jako miły, ale nie niezbędny dodatek, zapewniany „gratis” klientom przez zakłady ubezpieczeń, banki i producentów samochodów. Obecnie niemal w każdym obszarze rynku, produktów o podobnym standardzie jest tak wiele, że wyróżnikiem oferty staje się nie tyle produkt główny, co oryginalne produkty dodane oraz sposób ich aranżacji. Propozycje, cechujące się z jednej strony wysokim poziomem funkcjonalności, z drugiej odpowiadające na potrzeby emocjonalne odbiorcy, to te wobec których klienci wykazują największe przywiązanie.

„Assistance jest rodzajem produktów, najczęściej o charakterze ubezpieczeniowym, które zapewniają wyróżnienie produktu głównego na tle konkurencji i jednocześnie przeciwdziałają odejściom klientów, budując trwałą lojalność” – podsumowuje Jacek Konieczny, Dyrektor Handlowy Inter Partner Assistance Polska SA.