„Asy Amiki” z Peppermintem

Celem działań prowadzonych w ramach akcji „Amica i jej Asy” jest wzrost sprzedaży wybranych produktów oraz pozyskanie i zwiększenie lojalności sprzedawców. Akcja promocyjna potrwa do końca lipca 2005 roku. Na potrzeby akcji Agencja Peppermint przygotowała kreację materiałów reklamowych (folderu promocyjnego, elementów stron www) z motywami asów z talii kart.

W ramach akcji sprzedawcy otrzymają foldery informacyjne z zasadami promocji. Komunikacja odbywa się również za pośrednictwem strony internetowej www.amica.com.pl/asy. Promocja „Amica i jej Asy” opiera się na zbieraniu przez uczestników punktów za sprzedaż kilkudziesięciu wybranych produktów. Punkty mogą następnie być wymieniane na nagrody.

Wśród nagród jest udział w finałowym szkoleniu Akademii Sukcesu: wykładach na Akademii Ekonomicznej i szkoleniu praktycznym realizowanym w siedzibie Amiki. Szkolenie zakończy się uroczystym wręczeniem dyplomu połączonym z licznymi atrakcjami i możliwością zdobycia dodatkowych nagród.

Komunikacja odbywa się poprzez SMS, za pośrednictwem którego sprzedawca otrzymuje od Organizatorów treść zadań, pytania oraz informacje na temat promocji i firmy. Tą samą drogą uczestnik udziela odpowiedzi na pytania, zgłasza wykonane zadanie oraz chęć rozliczenia swojej sprzedaży z Przedstawicielem Handlowym Amiki. Spersonalizowana strona www (którą zarządza ArtCom), poza funkcją informacyjną, będzie służyła do wpisywania i uzupełniania podstawowych danych sprzedawcy i sklepu, w którym pracuje.

Także w ten sposób sprzedawca będzie mógł zgłaszać gotowość do rozliczenia swoich punktów. Dodatkowo, dzięki synchronizacji z operatorem SMS – agencją marketingu mobilnego MobiJOY! oraz z centralną bazą danych, na bieżąco jest aktualizowany stan posiadanych ASów oraz informacje o trafności udzielonych odpowiedzi.

Akcja „Amica i jej Asy” jest przykładem akcji marketingu bezpośredniego, w której w innowacyjny sposób zastosowana została zsynchronizowana, wielokanałowa komunikacja pomiędzy producentem a sprzedawcą w branży AGD: począwszy od konwencjonalnych narzędzi (poczta, fax), poprzez SMS a skończywszy na spersonalizowanych stronach www uczestników programu.

Koncepcja działań nawiązuje do spójnej strategii komunikacji ze sprzedawcami, którą prowadzi Amica. Pierwsze programy Amiki realizowane we współpracy z agencją Peppermint zostały z sukcesem wdrożone w minionym roku. Podstawowym celem tych programów jest budowanie lojalności sprzedawców względem marki, a nie tylko premiowanie za sprzedaż. To właśnie dlatego zainicjowane zostały innowacyjne i długoterminowe działania, takie jak ogólnopolski program edukacyjny „Akademia Sukcesu” (AS), prowadzony wspólnie z Akademią Ekonomiczną w Poznaniu. Celem tego programu, poza szkoleniami produktowymi, jest pogłębienie wiedzy sprzedawców w zakresie technik sprzedaży i ekspozycji produktów. Amica daje sprzedawcom konkretną użyteczną w praktyce wiedzę, z której mogą korzystać na co dzień.