Asystent Finansowy już dostępny dla klientów Banku BPH

Klienci Banku BPH mogą już korzystać z Asystenta Finansowego – wyjątkowego na polskim rynku darmowego narzędzia zintegrowanego z systemem bankowości internetowej dla Klientów indywidualnych, które pomaga w efektywniejszym zarządzaniu domowymi finansami i monitorowaniu wydatków.

Asystent Finansowy Banku BPH automatycznie pobiera informacje o wydatkach i wpływach na konto osobiste, konto  oszczędnościowe, kartę debetową i kredytową, a następnie grupuje je według kategorii (np. wydatki na paliwo, telefon, żywność) i przedstawia w formie czytelnych wykresów. Klienci mogą szczegółowo analizować swoje wydatki pod względem ich struktury, trendów i zmienności w czasie.

 
Asystent Finansowy raz dziennie pobiera dane o wszystkich nowych transakcjach, które zostały zaksięgowane (przelewach wychodzących i przychodzących, płatnościach zrealizowanych kartami, itd.) i automatycznie je grupuje.

Asystent Finansowy Banku BPH umożliwia także monitorowanie wydatków oraz wpływów w gotówce. Wystarczy wskazać, ile pieniędzy ma się w portfelu oraz ręcznie rejestrować transakcje gotówkowe. Każda wypłata z bankomatu zwiększy wartość środków wirtualnego portfela, dzięki czemu łatwiej jest kontrolować wydawaną gotówkę.

– Utworzyliśmy w Asystencie Finansowym Banku BPH ponad 100 kategorii i podkategorii wydatków i wpływów oraz przygotowaliśmy zaawansowane, inteligentne mechanizmy, dzięki którym system automatycznie grupuje wszystkie transakcje z maksymalną możliwą trafnością. Asystent Finansowy nie tylko oszczędza czas naszych Klientów, ale także pozwala im lepiej kontrolować wydatki i zarządzać domowym budżetem. Planujemy dalszy rozwój tego narzędzia, poprzez rozbudowę jego funkcjonalności między innymi o elementy związane z planowaniem przyszłych wydatków i inwestycji – powiedział Krzysztof Łęgowski, dyrektor Departamentu e-Bankingu w Banku BPH.

Asystent Finansowy został zaprojektowany tak, aby w jak najbardziej elastyczny sposób dopasowywać się do bieżących potrzeb korzystających z niego Klientów. Zaproponowane kategorie można łatwo zweryfikować i w razie potrzeby skorygować. Przykładowo, jeśli Klient dokonał zakupów w hipermarkecie, płacąc jeden rachunek za zakupy z różnych kategorii (żywność, kosmetyki, akcesoria samochodowe, ubrania), może następnie całą tę kwotę dowolnie podzielić w systemie na konkretne kategorie. Jeśli natomiast odwiedzany przez Klienta sklep sprzedaje głównie odzież, ale on kupuje w nim tylko obuwie, w Asystencie Finansowym można ręcznie zmienić kategorię wydatku – system to zapamięta i po kolejnych zakupach zasugeruje od razu, że był to wydatek na obuwie.

Narzędzie umożliwia także ustawianie ostrzegawczych limitów w poszczególnych kategoriach – Klient może określić maksymalną kwotę, którą chce wydać w danym miesiącu na konkretne produkty czy usługi, a Asystent Finansowy będzie dokładnie pokazywał, jaki procent założonego limitu został już wydany.
 
 

Aby korzystać z Asystenta Finansowego, wystarczy posiadać konto osobiste lub kartę kredytową w Banku BPH i korzystać z bankowości internetowej dla klientów indywidualnych. Korzystanie z tej funkcjonalności jest łatwe i intuicyjne.

Asystent Finansowy funkcjonuje w zmienionym, przyjaznym wyglądzie systemu bankowości internetowej dla Klientów indywidualnych i biznesowych. Zmiany wprowadzone w połowie marca dotyczą przede wszystkim menu znajdującego się w górnej części strony. Dzięki nim dotarcie do wybranych funkcjonalności jest prostsze i bardziej intuicyjne.

Zmiany w wyglądzie systemu bankowości internetowej Sez@m zostały opracowane na podstawie badań użyteczności przeprowadzonych z Klientami bankowości internetowej. Mają ułatwić dostęp do najpotrzebniejszych funkcji, z których korzystają Klienci Banku oraz dostosować system do nowoczesnych przeglądarek internetowych i większych monitorów ekranowych.

 

Źródło: Bank BPH