Augmented Reality w kampanii InPost

21 października, podczas zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie konferencji prasowej, wystartował  konkurs firmy InPost „Zbuduj swoje imperium z paczkomatami”. Projekt skierowany jest do studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i potrwa do 15 grudnia 2009 r. Patronat honorowy nad akcją objęli Rektorzy SGH oraz UEK. Partnerami akcji są organizacje studenckie NZS SGH i NZS UEK, odpowiedzialne za jej promocję na swoich uczelniach. 

Celem konkursu jest wsparcie przedsiębiorczych studentów i umożliwienie im otwarcia własnej firmy dzięki profesjonalnej pomocy ze strony firmy InPost oraz środkom finansowym z Unii Europejskiej. W ramach programu na stworzonej specjalnie na potrzeby kampanii mikrowitrynie (www.paczkomaty.pl/imperium), można zgłaszać pomysły na biznes z wykorzystaniem Internetu i sieci Paczkomatów 24/7. Jury, złożone z doświadczonych menedżerów InPost oraz patronów honorowych, dokona wyboru 6 najciekawszych zgłoszeń, komisja wyłoni zwycięzców, którym InPost pomoże uruchomić projekty oraz zapewni wsparcie przy pozyskaniu środków finansowych na ich realizację.

Elementem kampanii promującej akcję InPost jest Augmented Reality czyli rozszerzona rzeczywistość łącząca świat realny z wirtualnym. Na drukowanych materiałach konkursowych i stronie internetowej umieszczono specjalny piktogram, który umożliwia obejrzenie wirtualnego paczkomatu przy wykorzystaniu kamerki internetowej.

Na potrzeby akcji został  utworzony także specjalny profil w serwisie Facebook, ułatwiający komunikację z uczestnikami.

„Biorąc pod uwagę cel konkursu – czyli promocję innowacyjnych projektów, wykorzystanie Augmented Reality może być inspiracją dla uczestników i zachętą do rozpoczęcia własnego e-biznesu” – uważa Rafał Brzoska, prezes zarządu firmy InPost.

Za koncepcję i kompleksową  realizację kampanii promocyjnej odpowiada Agencja Interaktywna Trendmaker z Krakowa.
Źródło: Integer.pl