Australijski bank wprowadza usługę dla zapominalskich

Commonwealth Bank of Australia postanowił zmniejszyć koszty, jakie generowali zapominalscy klienci. Bank uruchomił nową usługę, dzięki której klienci mogą sami zastrzec karty płatnicze tymczasowo, zanim zgłoszą je bankowi do zastrzeżenia – donosi serwis Finextra.

CommBank wykazał, że około 60 proc. kart kredytowych zgłoszonych jako zaginione, zostało później przez klientów odnalezione w ich własnych domach. Przekładało się to na prawie 7 milionów zastrzeganych rocznie kart, które następnie musiały być wymieniane na nowe.

Teraz, klienci banku mają możliwość tymczasowego zablokowania karty na czas jej poszukiwań. Mogą to zrobić samodzielnie – poprzez stronę internetową lub aplikację przeznaczoną na urządzenia mobilne. CommBank informuje również o możliwości zablokowania transakcji międzynarodowych i internetowych oraz uniemożliwieniu wypłacania gotówki daną kartą kredytową w bankomatach poza granicami Australii.

– Każdy z nas miał z tym do czynienia – frustracja kiedy orientujemy się, że nasza karta zaginęła. Zamiast przechodzić proces likwidacji karty, nasi klienci mogą jej spokojnie poszukać dzięki tymczasowej blokadzie – podsumowuje dyrektor ds. kart i płatności Commonwhealth Bank.

/mg