AutoEvent po raz siódmy

Ponad 200 uczestników, głównie producentów aut i części samochodowych, spotkało się w Katowicach by podyskutować o problemach branży samochodowej w Polsce. Organizatorem konferencji jest Polska Izba Motoryzacji.

Już pierwsze panele pokazały, że wiele rozwiązań dotyczących Polski ma wymiar europejski. Nasi producenci pracują dziś dla wszystkich marek europejskich, obowiązuje ich prawo unijne. Stad wiele ważnych spraw należy uzgadniać już na forum unijnym. Dlatego jednym z gości była Grażyna Henclewska wiceminister gospodarki. Motywem przewodnim pierwszego dnia Konferencji była przyszłość stref ekonomicznych oraz technologie zarządcze w branży motoryzacyjnej.

Ta konferencja jest bardzo ważna dla polskiej branży motoryzacyjnej – mówi Roman Kantorski, prezes Polskiej Izby Motoryzacji. Są tu praktycznie wszyscy producenci branży. W trakcie Konferencji pracują nad wspólną wizją branży wobec polityki państwa i UE wobec rynku samochodowego. Równie ważne są dla nas kontakty biznesowe, stąd stale trwają rozmowy B2B. Na AutoEvent pokazujemy ile jesteśmy warci, a są tu dostawcy do wszystkich fabryk europejskich, łącznie z takimi markami jak Jaguar czy Bentley.

Każdy chętny, nie tylko uczestnicy Konferencji, mogli dniach 1-2 czerwca w hotelu Angelo w Katowicach zobaczyć samochody osobowe z silnikami na paliwa alternatywne takich marek jak Opel, VW i Toyota. Dyrektor General Motors Polska Paweł Wideł prezentował nowatorski model Opel Ampera. Można było także oglądać hybrydowy autobus Solaris.

Wśród najważniejszych tematów AutoEvent 2011 przewijał się problem konkurencyjności. Nikt nie wątpi, że nawet w strukturach europejskich i światowych koncernów trwa rywalizacja kto będzie realizował konkretne zamówienia. Jak mówił Wojciech Śliwiński z wałbrzyskiej spółki Faurecja, podnoszenie konkurencyjności wewnątrz koncernu oznacza zlecenia, zamówienia i w konsekwencji pracę na rynku regionalnym. Dlatego dużym zainteresowaniem cieszyły się wykłady prezentujące wdrożenia takich koncepcji jak LEAN, metoda A3, projekt Vesoul-Kaluga czy rozwiązania PLM firmy Siemens.

Mocnym początkiem drugiego dnia konferencji był wykład Janusza Kobusa, wiceprezesa PIM, a w cywilu wiceprezesa zarządu sandomierskiego Pilkingtona. Sam tytuł – Naiwność polityki unijnej; czy uda się ją zmienić i czy zdążymy – pokazuje, że Konferencja AutoEvent 2011 jest wydarzeniem ważnym, potrzebnym branży. A w konsekwencji całej gospodarce.

Organizatorzy tegorocznego spotkania główny nacisk położyli na bezpośrednie rozmowy biznesowe. Patrząc na zainteresowanie tego typu spotkaniami – około 200 rozmów w roku 2010, drugi dzień przeznaczony jest w głównej mierze na nawiązywanie kooperacji między firmami i bezpośrednie rozmowy B2B. Dodatkowo PIM przygotował miejsca na prezentacje produktowe dla ponad 20 wystawców.

Jak co roku wręczono również nagrody Polskiej Izby Motoryzacyjnej. Menedżerem Roku 2011 zostali Solange i Krzysztof Olszewscy twórcy marki Solaris. Nagrodę Inwestycja Roku 2011 odebrał Andrzej Korpak, Dyrektor Zakładu General Motors w Gliwiach za produkcję modelu Opel Astra IV Generacji.

Źródło: Megalit