Autopay i NaviParking łączą siły. Klienci będą mogli automatycznie wnosić opłaty za parkingi

Dzięki podjęciu współpracy z firmą NaviParking ponad 500 tys. zarejestrowanych użytkowników Autopay może automatycznie opłacić wjazd na kolejne parkingi zamknięte. Wspólne rozwiązanie działa już na parkingu Novotel Warszawa Centrum, oferującym ponad 700 miejsc parkingowych.

Zdjęcie autorstwa Sourav Mishra z Pexels

Dzięki integracji Autopay z system NaviParking, kierowcy zarejestrowani w usłudze Autopay nie muszą pobierać biletu ani posiadać gotówki, by opłacić swój pobyt na parkingu Novotel w centrum Warszawy. Zamontowane na parkingu kamery automatycznie rozpoznają zarejestrowany samochód i pozwalają sprawnie i bez zatrzymywania wjechać i wyjechać z parkingu. Z poziomu aplikacji kierowcy mają także pełne informacje o czasie spędzonym na parkingu oraz o historii wszystkich dokonanych opłat za parkowanie.

– Dzięki współpracy z NaviParking bazę miejsc parkingowych, które można automatycznie opłacić za pomocą Autopay, poszerzamy o kolejne 720 miejsc, oferując naszym użytkownikom prawie 6500 miejsc parkingowych na terenie całej Polski, a to dopiero początek. Dzięki Autopay kierowca automatyzuje wszystkie najważniejsze czynności związane ze swoim pojazdem: przejazd przez autostradę, parkowanie w miastach, obsługę w myjniach samochodowych. Co istotne, od niedawna nasze rozwiązanie dopasowane jest także dla przedsiębiorców posiadających floty samochodowe – mówi Robert Mikoś, Product Manager w Autopay Mobility, operatora usługi Autopay.

Platforma NaviParking udostępnia informacje dotyczące dostępności pobliskich parkingów w czasie rzeczywistym. Inteligentne zarządzanie przestrzenią parkingową opiera się na integracji innowacyjnych technologii wykorzystujących m.in. sztuczną inteligencję, sensory i czujniki, systemy rozpoznające obraz z kamer, rozwiązania IoT oraz platformę IBM służącą do przetwarzania danych w chmurze.

– Nawiązanie strategicznej współpracy z Autopay jest ważnym elementem realizacji misji NaviParking. Cyfryzacja zasobów parkingowych, często o ograniczonej dostępności przyczynia się do zmniejszania zanieczyszczeń powodowanych poszukiwaniem miejsc parkingowych w centrach miast oraz do upłynnienia ruchu, czyniąc samo parkowanie bardziej bezpieczne, szybkie i bezkontaktowe dzięki płatnościom mobilnym. Wspólnie wprowadzamy nowy cyfrowy standard parkowania, ugruntowując tym samym nasze pozycje na rynku jako liderzy innowacji – wyjaśnia Marek Stawiński, CEO i założyciel NaviParking.

Jak działa Autopay na parkingach?

W przypadku już zarejestrowanych użytkowników Autopay wystarczy aktywować opcję “Parkingi” na swoim koncie w serwisie Autopay.pl lub w aplikacji mobilnej Autopay. Niedługo tę możliwość zyskają także ci użytkownicy Autopay, którzy rejestrowali się do systemu z poziomu bankowości mobilnej lub elektronicznej swojego banku.

Nowi użytkownicy muszą dokonać rejestracji w systemie za pomocą aplikacji Autopay lub serwisu internetowego Autopay.pl. Wystarczy podać dane swojego pojazdu (model, numer rejestracyjny) i powiązać profil użytkownika z kartą płatniczą.

Sama identyfikacja pojazdu na bramkach parkingowych odbywa się na podstawie tablicy rejestracyjnej. Zainstalowane na bramkach urządzenia odczytują tablicę rejestracyjną i automatycznie podnoszą szlaban. Cała procedura trwa 3 sekundy. Opłata za przejazd pobierana jest natychmiast po wyjeździe z parkingu – bez konieczności szukania biletów parkingowych i oczekiwania w kolejce do automatu.

Źródło: Blue Media