Autorski Przegląd Prasy Ciszewski Financial Communications

19.10.2009 Google mówi: wizerunek w sieci to podstawa

W dzisiejszym Pulsie Biznesu ukazał się artykuł „Google mówi: bez strony w sieci nie zaistniejecie”. Zgodnie ze statystykami podanym przez szefa Google na rynki wschodzące – Mohhamada Gawdata, aż połowa polskich firm nie ma żadnego serwisu www. Gawdat podkreśla, że inne państwa naszego regionu, np. Czechy, wypadają pod tym względem dużo lepiej, niż Polska. Niestety świadomość roli Internetu w biznesie jest w Polsce nadal stosunkowo nie wielka. Połowa firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie ma w sieci nawet wizytówki, nie wspominając już o działaniach social media czy kampaniach AdWords.

 

Zgodnie ze statystykami Gemiusa, 18 milionów Polaków ma stały dostęp do Internetu. Firma, która nie ujawnia się w sieci, jako sprzedawca danego towaru, z góry rezygnuje z tej części potencjalnych klientów.

 

14.10.09 Chińczyk & Rosjanin – dwa bratanki?

Chiny zainwestują w Rosji w branżę paliwową, cementownie, koleje oraz stocznie! W tym roku Moskwa dostała już prawie 27 mld dol. Kredytów z Pekinu, a wczoraj rosyjskie i chińskie firmy podpisały bliko 40 umów na 3,5 mld dolarów – pisze dzisiejsza „Gazeta Wyborcza”. Zastanawia, że kraje, które praktycznie od zawsze rywalizowały o wpływy, zdecydowały się na taki krok. Z drugiej strony nie ma się czemu dziwić – rosyjska gospodarka w tym roku skurczy się o ponad 7 procent, a chińska wzrośnie o ponad 10.

Więcej na ten temat w artykule „Chiński napęd Rosji”.

 

13.10.2009 Zaskakujący Nobel z ekonomii


W dzisiejszym Pulsie Biznesu ukazał się artykuł „Google mówi: bez strony w sieci nie zaistniejecie”. Zgodnie ze statystykami podanym przez szefa Google na rynki wschodzące – Mohhamada Gawdata, aż połowa polskich firm nie ma żadnego serwisu www. Gawdat podkreśla, że inne państwa naszego regionu, np. Czechy, wypadają pod tym względem dużo lepiej, niż Polska. Niestety świadomość roli Internetu w biznesie jest w Polsce nadal stosunkowo nie wielka. Połowa firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie ma w sieci nawet wizytówki, nie wspominając już o działaniach social media czy kampaniach AdWords.

Zgodnie ze statystykami Gemiusa, 18 milionów Polaków ma stały dostęp do Internetu. Firma, która nie ujawnia się w sieci, jako sprzedawca danego towaru, z góry rezygnuje z tej części potencjalnych klientów.