„Avanti” ma dwa lata

„Avanti” przygotowało dla swoich czytelniczek urodzinowy konkurs, w którym będzie do wygrania ponad 400 atrakcyjnych nagród. Kwietniowy numer będzie wsparty kampanią reklamową, która startuje w dniu rozpoczęcia sprzedaży magazynu. Pierwszy numer miesięcznika ukazał się na rynku w marcu 2004 roku. W ciągu dwóch lat „Avanti” stało się drugim najbardziej poczytnym miesięcznikiem dla kobiet.

W kwietniowym, jubileuszowym numerze „Avanti” czytelniczki znajdą między innymi informacje o modzie fitness, najnowszych trendach w makijażu, a także tegorocznej edycji konkursu Elite Model Look, którego patronem medialnym jest „Avanti”. Z okazji urodzin „Avanti” organizuje w kwietniu konkurs, w którym czytelniczki będą mogły wygrywać atrakcyjne nagrody. Logując się na stronie www.avantimoda.pl, można będzie zdobyć 415 modnych akcesoriów kobiecych i upominków: torby fitness marki Offset, bony na buty marki Heavy Duty, T- shirty, dodatki marki Cropp, okulary przeciwsłoneczne marki Belutti, płyty Kasi Klich „Zaproszenie”, depilatory marki Braun oraz wody toaletowe Salvador Dali.

Urodzinowemu numerowi „Avanti” towarzyszyć będzie silna kampania promocyjna obejmująca: dzienniki („Gazeta Wyborcza”, „Metro”), czasopisma Agory, portal Gazeta.pl, outdoor (reklama na autobusach w ośmiu największych polskich miastach) i telewizję (stacje TVP, TVN, TVN Style, TVN 7, Polsat, TV 4, VIVA, MTV, 4FunTV). Kreację reklamy telewizyjnej przygotował Dział Marketingu „Avanti”, produkcją zajął się dom produkcyjny BadiBadi, a zakupem mediów dom mediowy Starlink. Magazyn będzie promowany także w punktach sprzedaży (standy, plakaty, ulotki).

Sukces „Avanti” bardzo nas cieszy. Okazało się, że nawet na tak konkurencyjnym rynku jak rynek czasopism kolorowych w Polsce można znaleźć lukę i ją efektywnie zagospodarować. Tytuł zdobył uznanie czytelników i przedstawicieli środowiska. Dowodzą tego liczne nagrody. W roku 2004 branżowy magazyn „Media i Marketing Polska” przyznał „Avanti” tytuł Debiutu Roku. W konkursie Media Trendy 2005 nasz miesięcznik otrzymał dwa tytuły – „Debiut Roku” i „Czasopismo Roku”. Rok później, na Media Trendach 2006, „Avanti” ponownie zdobyło tytuł Czasopisma Roku. To powód do radości i dumy, ale najbardziej pochlebia nam uznanie czytelników. Po dwóch latach nasz magazyn lokuje się w czołówce najchętniej czytanych pism wśród kobiecych miesięczników luksusowych – powiedział Marek Jackiewicz, dyrektor pionu czasopism Agory.

„Avanti” zadebiutowało na rynku 26 marca 2004 roku jako pierwszy polski magazyn shoppingowy dla kobiet. Twarzą kampanii wprowadzającej tytuł była Maja Ostaszewska, a w roku 2005 twarzą „Avanti” została miss Polonia 2005 roku Malwina Ratajczak. Pismo skierowane jest do kobiet w wieku 18-34 lata, mieszkanek miast, aktywnych, pewnych siebie, zadbanych, zainteresowanych modą, urodą, zdrowym trybem życia i lubiących robić zakupy. Czytelniczki miesięcznika to zarówno nastolatki zainteresowane nowinkami ze świata mody, jak i kobiety, które postrzegają tytuł jako praktyczną „mapę sklepów”. „Avanti” prezentuje modne ubrania, buty i dodatki z najnowszych kolekcji dostępnych w polskich sklepach sieciowych. Dodatkową atrakcją dla czytelniczek są konkursy, informacje o wyprzedażach i kupony rabatowe.

W roku 2005 „Avanti” zajęło pod względem sprzedaży w segmencie ekskluzywnych magazynów dla kobiet trzecie miejsce, po „Twoim Stylu” i „Glamour”, ze średnim wynikiem miesięcznym 135 012 egzemplarzy. Wynik ten został osiągnięty bez dołączania praktycznie żadnych gadżetów. Dla porównania – w analogicznym okresie wyprzedzający nieznacznie „Avanti” miesięcznik „Glamour” dołączył do swoich wydań wiele gadżetów: filmy na DVD, przewodnik po Berlinie, plan Londynu, okulary przeciwsłoneczne oraz kalendarz.

„Avanti” może pochwalić się też bardzo dobrymi wynikami i dynamiką wzrostu czytelnictwa. Z końcem roku 2004 magazyn osiągnął czytelnictwo wśród kobiet na poziomie 3 proc. W roku 2005 czytelnictwo wzrosło o 32 proc. i wyniosło 3,9 proc.