Avatar to nowoczesne urządzenie komputerowe (wyposażone w monitor LCD i panel dotykowy), które dzięki specjalnemu oprogramowaniu generuje postać wirtualnego doradcy finansowego. Zadaniem doradcy jest przedstawienie potencjalnym klientom banku szczegółowej oferty dostosowanej do ich potrzeb i możliwości finansowych. Obecny zakres działania doradców obejmuje kredyty gotówkowe oraz ubezpieczenia komunikacyjne. System jest w stanie wyliczyć np. raty kredytu lub wysokość ubezpieczenia OC dla samochodu.
Intuicyjna obsługa urządzenia pozwala na łatwy i szybki dostęp klientów do informacji. Wirtualny doradca nie męczy się, jest zawsze miły i pomocny. Aby skorzystać z jego usług wystarczy odpowiedzieć na kilka zadanych pytań. Doradca analizuje podane odpowiedzi, a następnie przedstawia klientowi najkorzystniejszą ofertę. Osoby zainteresowane produktem mogą zostawić w systemie swój numer telefonu – wówczas przedstawiciel Dominet Banku oddzwoni w celu uszczegółowienia oferty i przedstawienia warunków umowy.
Dominet Bank jest pierwszym bankiem w Polsce, który zdecydował się na obsługę swoich klientów poprzez wirtualnych doradców. „Naszym głównym celem było dotarcie z ofertą do Klientów, dla których tradycyjna wizyta w banku z różnych powodów stanowi problem. Umożliwiając im dostęp do informacji w takich miejscach jak np. biurowce czy centra handlowe, możemy zaoferować im te same usługi, ale w bardziej atrakcyjny, niespotykany dotąd sposób” – tłumaczy Michał Turalski, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Sieci Dystrybucji w Dominet Banku.
Wirtualny doradca Dominet Banku jest już obecny w warszawskiej Galerii LIM (Hotel Marriott), a wkrótce pojawią się kolejne urządzenia. Ich dostawcą jest firma NET Technology SA z siedzibą w Warszawie.