Avaya wprowadza nowe rozwiązania dla firm o rozproszonej strukturze organizacyjnej

Firma Avaya, czołowy dostawca systemów komunikacyjnych, aplikacji oraz usług dla biznesu, przedstawiła nowe rozwiązania zapewniające małym oddziałom firmy dostęp do takich samych możliwości komunikacyjnych, co w głównej jej siedzibie. Nowe rozwiązania, wchodzące w skład pakietu Avaya Branch Connect Solutions umożliwiają dużym przedsiębiorstwom płynne wdrożenie aplikacji komunikacyjnych opartych na protokole IP w oddziałach zatrudniających od 2 do 12 osób, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości funkcjonowania i zmniejszeniu całkowitych kosztów utrzymania. Dzięki temu przedsiębiorstwa, które w coraz większym stopniu działają w oparciu o rozproszone placówki, mogą skuteczniej zaspokajać indywidualne potrzeby swoich mniejszych oddziałów, elastycznie dostosowując wdrażane systemy do swoich potrzeb komunikacyjnych, wymaganego poziomu odporności na skutki awarii oraz do możliwości finansowych.

W skład Avaya Branch Connect Solutions wchodzą dwa nowe produkty — Avaya Media Gateway G250 i Avaya Media Gateway G150. Oba urządzenia ściśle współpracują z platformą telefonii IP Avaya Communication Manager. Oferowane urządzenia różnią się poziomem odporności na skutki awarii, funkcjonalnością oraz ceną, co ułatwia dobór właściwego rozwiązania zależnie od określonych potrzeb.

Avaya G250 Media Gateway to urządzenie przeznaczone dla małych oddziałów przedsiębiorstw, w których wymagany jest dostęp do pełnego zakresu funkcji telefonii korporacyjnej. Model ten świetnie sprawdza się również w rozproszonych centrach obsługi klienta wymagających wysokiej dostępności całego systemu, z możliwością zwiększenia poziomu odporności na skutki awarii. Jedną z wbudowanych funkcji bramy G250 jest technologia zasilania Power over Ethernet (PoE), która pozwala na bezpośrednie podłączanie telefonów IP bez konieczności stosowania dodatkowych źródeł zasilania. Kolejne, to możliwość połączenia z centralnym serwerem komunikacyjnym poprzez dwa łącza do sieci WAN lub poprzez zapasowe łącze modemowe oraz wbudowany mechanizm umożliwiający obsługę podstawowych funkcji komunikacyjnych w przypadku braku dostępności centralnego serwera komunikacyjnego. Dla systemów szczególnego znaczenia, G250 może być dodatkowo wyposażone w zapasowy serwer komunikacyjny S8300, który zapewnia pełną obsługę funkcji komunikacyjnych w oddziale firmy w przypadku braku łączności z jej główną siedzibą.

Avaya G150 Media Gateway oferuje standardowe funkcje telefonii IP oraz mechanizmy minimalizujące skutki awarii i jest idealnym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie podstawowa funkcjonalność jest wystarczająca. Dzięki temu sprawdza się szczególnie w małych oddziałach firm, które wymagają zapewnienia łączności z pracownikami centrali firmy oraz innych oddziałów, w ramach jednej sieci korporacyjnej.

Opisywane produkty współpracują z pakietem aplikacji komunikacyjnych Avaya MultiVantage™, który obejmuje m.in. aplikacje telefonii IP, aplikacje dla centrów obsługi klientów, aplikacje obsługi wiadomości oraz aplikacje zunifikowanej komunikacji. Umożliwiają tym samym optymalne wykorzystanie tych aplikacji również na potrzeby małych oddziałów przedsiębiorstw. W ramach pakietu dostępna jest także najnowsza wersja oprogramowania do obsługi telefonii IP — Avaya Communication Manager 3.0 (ACM). Współpraca nowych produktów z oprogramowaniem Avaya Communication Manager oraz ze zintegrowanymi rozwiązaniami do zarządzania, pozwala obniżyć całkowity koszt eksploatacji dzięki centralizacji zarządzania, efektywniejszemu wykorzystaniu systemów jak i personelu zarządzającego. G250 Media Gateway może również korzystać z zaawansowanej funkcjonalności platformy ACM typu Enterprise Survivable Server, która umożliwia znaczące podniesienie poziomu odporności systemu na skutki awarii w skali całego przedsiębiorstwa.

Wśród klientów, którzy będą korzystać z nowej wersji oprogramowania Avaya Communication Manager w ramach jednego systemu komunikacyjnego o rozproszonej architekturze jest m.in. Winterthur Holdings Inc. Dzięki Avaya Communication Manager, Winterthur zapewnia dostęp do zaawansowanych aplikacji komunikacyjnych 2200 pracownikom w 22 biurach.