Awaria w Inteligo. Bank: klienci odzyskają swoje pieniądze

Po weekendowej migracji systemu Inteligo pojawiły się skargi, że części klientów źle naliczono opłaty. Bank poinformował nas, że klienci odzyskają nienależnie pobrane pieniądze. Zapewnia też, że w związku z migracją nie miały miejsca żadne nieautoryzowane transakcje.


Inteligo: awaria dotyczy tylko części klientów

„Wszystkie niesłusznie pobrane opłaty są klientom zwracane, karty są odblokowywane lub wysyłane nowe kurierem na koszt banku, transakcje są na bieżąco księgowane, przelewy wychodzące i przychodzące są realizowane na bieżąco” – informuje biuro prasowe PKO BP.

Jak zapewnia bank, problemy dotyczą tylko niewielkiej części klientów. „Jednocześnie zwracamy uwagę, że zmienił się sposób prezentacji danych w systemie, co może być interpretowane jako błędy w historii transakcji. Wynikające z przerwy technicznej opóźnienie w księgowaniu transakcji i otrzymywanie zaległych powiadomień może być odczytane jako nieautoryzowane transakcje. Bank zapewnia, że w związku z migracją nie miały miejsca żadne nieautoryzowane transakcje.

Przypomnijmy, w miniony weekend Inteligo zmieniało system informatyczny na taki sam, na jakim działa PKO BP. Prace serwisowe zaplanowano do niedzieli, ale w praktyce jeszcze we wtorek klienci mieli problemy z dostępem do swoich pieniędzy. Pojawiły się też skargi, że bank naliczył im nieprawidłowo opłaty za korzystanie z bankomatów. Część klientów nie mogła się zalogować na swój rachunek, karty nie działały prawidłowo, występowały problemy z SMS-ami służącymi do autoryzacji transakcji. Szczegółowo pisaliśmy o tym we wtorek.

„Po weekendowej przerwie miało miejsce duże natężenie logowań i operacji dokonywanych przez klientów, dlatego wczoraj w godzinach przedpołudniowych system działał wolniej. Sytuacja od wczesnych godzin popołudniowych dnia wczorajszego jest stabilna” – zapewniał nas we wtorek bank Inteligo.

Tak czytelnicy Bankier.pl komentują awarię w Inteligo

Skala przedsięwzięcia była duża, bo migracji na nowy system poddano ponad 600 tys. klientów. „Niestety przy tego typu zmianach nie jest możliwe całkowite uniknięcie błędów. W przypadku Inteligo wszystkie są korygowane na bieżąco. Bank dedykował dodatkowe zasoby z IT oraz Contact Center do relacji z klientami i rozwiązywania problemów.” – zapewnia nas biuro prasowe PKO BP.

Jak zgłosić nieprawidłowe transakcje na swoim rachunku


Klientom, którzy odnotowali na swoim rachunku nieprawidłowe transakcje, przysługuje prawo reklamacji. Powinni niezwłocznie skontaktować się z bankiem pod numerem infolinii 800 121 121 (lub +48 815356789). Można też wysłać maila przez formularz w zakładce „Poczta” po zalogowaniu się do swojego konta.