AWD chce być liderem doradztwa finansowego w Polsce

AWD stosuje w Polsce taki sam model biznesowy, jak w innych krajach Europy Zachodniej – indywidualny plan finansowy w oparciu o Model Zdrowia Finansowego, na który składa się 7 elementów: zakup i zabezpieczenie nieruchomości, zabezpieczenie aktywów, emerytura, zabezpieczenie dochodów, ochrona zdrowia, budowanie kapitału i dywersyfikacja majątku. Doradcy AWD, których obecnie w polskiej spółce jest 120, oceniają potrzeby, dochody i zobowiązania klientów, a następnie dobierają dla nich najkorzystniejsze produkty ubezpieczeniowe, inwestycyjne lub kredytowe. Potwierdzeniem ich kompetencji są wewnętrzne certyfikaty wydawane po zdaniu egzaminów poprzedzonych 9-miesięcznym kursem. Klient nie płaci za usługi doradcy, który otrzymuje jedynie część prowizji wypłacanej AWD przez dostawców produktów. Każdy z 7 obszarów zdrowia finansowego ma już w polskim oddziale AWD przynajmniej trzech różnych dostawców produktów. Obecnie AWD współpracuje z 21 Partnerami.

– Posiadamy wystarczające doświadczenie do tego, by zoptymalizować finanse naszych klientów. Polska dopiero zaczęła budować swoją zamożność, więc wiedza finansowa jest bardziej potrzebna niż nacjom zamożnym od wielu pokoleń. Dwudziestoletnie doświadczenie czyni z nas idealnego partnera dla polskich gospodarstw domowych w osiągnięciu celu, jakim jest bezpieczeństwo finansowe i wolność ekonomiczna – powiedział Wolfgang Prasser, Dyrektor Generalny CEO AWD Austria.

Doradcy AWD pracują z polskimi klientami już od prawie dwóch lat.

Nie ograniczają się przy tym do osób zamożnych. Świadczą usługi każdemu, kto chce poprawić kondycję domowych finansów. W krajach Europy Zachodniej ponad 6 tysięcy doradców finansowych AWD pomaga

około 2 milionom klientów, głównie w układaniu indywidualnych strategii finansowych. Najważniejszymi rynkami, na których działa AWD są Niemcy, Austria, Szwajcaria i Wielka Brytania. Na podstawie analizy finansów klienta, doradca AWD proponuje rozwiązania uwzględniające produkty

z różnych obszarów finansowych. Największą popularnością wśród klientów AWD cieszą się produkty emerytalne, w szczególności ubezpieczenia na życie z funduszem inwestycyjnym oraz ochronne ubezpieczenia na życie. W palecie produktów AWD stanowią one ponad połowę zawartych umów. Jedna piąta zawartych umów dotyczy kupna jednostek uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych. Z obsługi kredytów AWD czerpie jedynie 10 procent swoich dochodów.

Obecnie AWD dysponuje swymi placówkami w Warszawie, Krakowie, Gdyni i Szczecinie. Służą one doradcom AWD za biura

oraz wykorzystywane są do celów szkoleniowych, a także do prowadzenia rozmów doradczych z klientami. Zarząd AWD Polska chciałby w 2008 roku zwiększyć liczbę doradców o około 50%.

– Na wszystkich kluczowych rynkach AWD zajmuje pozycję lidera. Naszym zamiarem jest osiągnięcie tego celu również w Polsce. Będzie to możliwe dzięki dziewięciomiesięcznym szkoleniom naszych doradców oraz dynamicznemu wzrostowi organicznemu, – mówi Zenon Słomski, Prezes Zarządu AWD Polska Sp. z o.o.

AWD jest jedyną na polskim rynku firmą, która może pochwalić się 20-letnią historią i własnym modelem doradztwa finansowego. Firma powstała w 1988 roku w Hanowerze i szybko osiągnęła pozycję lidera niemieckiego rynku. Obok czterech rynków kluczowych grupa AWD działa również w sześciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Chorwacji, Rumunii i Polsce.

Od 2000 roku AWD jest notowany na frankfurckiej giełdzie papierów wartościowych. W pierwszych trzech kwartałach 2007 r. grupa AWD zwiększyła przychód w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów roku 2006 o 7,5 %.

AWD Holding AG w liczbach (stan za dziewięć pierwszych miesięcy 2007 roku):

1.930.000 stałych klientów (+10,9%)

368.200 obsłużonych klientów (+7,7%), w tym:

152.400 nowych klientów

215.800 stałych klientów

6.342 doradców finansowych (+6,7%)

563,3 mln euro przychodów (+7,5%)

62,2 mln euro EBIT (+11,9%)

11,0 % marży EBIT (+0,4% punktów)

127,0 mln euro w gotówce (+20,0%)

24,1 mld euro aktywów pod kontrolą (+3,7 mld euro)