Na koniec III kwartału 2011 r. AXA DIRECT odnotowała 22% wzrost liczby sprzedanych polis w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku. Przypis składki brutto z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych wyniósł 154 mln zł, wykazując dynamikę na poziomie 123%.
„AXA DIRECT należy do grupy krajów, które przyczyniają się do wzrostu przychodów Grupy AXA w tej kategorii (+8%; dane: komunikat prasowy Grupy AXA z dnia 27 października 2011).
Przychody z osobowych ubezpieczeń komunikacyjnych (37% łącznych przychodów P&C) wzrosły o 5% i były napędzane między innymi poprzez zwiększenie sprzedaży w kanale direct w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji oraz Polsce. Do wyników znacząco przyczynił się wzrost stopy odnowień oraz efektywna sprzedaż polis przez Internet.
Warto również podkreślić, że znajomość oraz reputacja marki AXA mają znaczący wpływ na osiągane przez nas wyniki. Poziom niezadowolenia wśród naszych Klientów jest na bardzo niskim poziomie – wynosi jedynie 3,5% (badanie Customer Scope). Badanie jest prowadzone w sposób ciągły zarówno wśród Klientów, którzy po raz pierwszy kupują u nas ubezpieczenie, jak i wśród odnawiających polisę na kolejny rok. Mając świadomość jak istotne jest zadowolenie klientów likwidujących szkodę również ich objęliśmy badaniem. Zbierane na bieżąco opinie i komentarze pozwalają nam nieustannie poprawiać jakość naszych usług i serwisu”, komentuje Ryszard Bociong, Dyrektor Generalny.
W październiku AXA DIRECT wprowadziła 20% zniżki za zakup polisy przez Internet. Zachęca w ten sposób do samodzielnego ubezpieczenia samochodu oraz buduje zaufanie do tego kanału sprzedaży jako wiarygodnego, bezpiecznego i przed wszystkim wygodnego sposobu zakupu. Oferta jest wspierana silną kampanią w telewizji oraz na stronach internetowych.
AXA trzeci rok z rzędu pozostaje numerem 1 wśród marek firm ubezpieczeniowych na świecie. W najnowszym rankingu Interbrand 2011 AXA znalazła się na 53 pozycji wśród 100 najlepszych marek globalnych i została wyceniona na ponad 6,6 miliarda dolarów, awansując o 3 miejsca w rankingu.
Źródło: AXA