AXA wzmacnia wizerunek

W pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych wystartowała nowa kampania wizerunkowa AXA. Kampania zbiega się w czasie z wygaśnięciem licencji na używanie logo Liberty Ubezpieczenia, z integracją biznesu majątkowego i pierwszym rokiem transformacji biznesu życiowego.

AXA w 2015 roku przejęła ubezpieczeniowe ramię mBanku, BRE Ubezpieczenia. Dzięki kolejnej akwizycji, Liberty Ubezpieczenia, sfinalizowanej we wrześniu 2016 roku, AXA poszerzyła kanały sprzedaży i ofertę ubezpieczeń. AXA (jako AXA Ubezpieczenia TUiR SA i AXA TUiR SA, które w II kw. 2017 zostaną połączone w jedną spółkę AXA Ubezpieczenia TUiR SA) jest obecnie 6. towarzystwem na rynku majątkowym z 5% udziałem oraz z łącznym przypisem składki brutto o wartości 1,6 mld zł na koniec 2016 roku. Ma pełną ofertą ubezpieczeń majątkowych dostępnych u agentów, brokerów, w Internecie, call centre, a także w bankach, w tym w mBanku, z którym tworzy strategiczne partnerstwo. AXA (jako AXA Życie TU SA) jest również 7. towarzystwem w segmencie ubezpieczeń na życie z udziałem 4,6% i przypisem składki brutto o wartości 1,1 mld zł na koniec 2016 roku. Obsługuje w Polsce ponad 3 miliony klientów. W 2016 roku wypłaciła klientom 1,5 mld zł w świadczeniach i odszkodowaniach.

-Chcemy zaprezentować się jako uniwersalny ubezpieczyciel z pełnym spektrum ubezpieczeń, które chronią życie i majątek naszych klientów. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na to, że w naszej nowej strategii kładziemy nacisk na sprzedaż produktów ochronnych. – mówi Agnieszka Dąbrowska, członkini zarządu AXA. Zaznacza jednocześnie: -Ta kampania ma pomóc nam zwiększać rozpoznawalność AXA. Wizerunek i reputację chcemy głównie budować poprzez zmianę filozofii i sposobu, w jaki komunikujemy się z naszymi klientami, oferujemy im produkty i obsługujemy ich. Chcemy, aby zarówno nasze produkty, jak i dokumenty były prostsze i bardziej zrozumiałe, a procesy nieskomplikowane i przyjazne zarówno dla klientów, jak i pośredników, którzy oferują nasze ubezpieczenia.

Koncept kampanii oparty jest o prawdziwe historie klientów AXA z różnych krajów. Wraz z klientami, bohaterami kampanii są pracownicy AXA, którzy w codziennej pracy kierują się dewizą „Jesteśmy, by pomagać”. Takie też jest przesłanie i hasło kampanii. Oprócz kampanii reklamowej AXA zaplanowała także kampanię wewnętrzną. Nawiązała kontakt i pokazuje historie polskich klientów oraz beneficjentów, w tym przedstawicieli Domu Dziecka im. Janusza Korczaka, z warszawskiej Woli, który AXA wspiera od lat, czy nauczycieli zaangażowanych w „Dbam o przyszłość”, edukacyjny program o ryzykach i ubezpieczeniach, prowadzony od 4 lat przez wolontariuszy AXA dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Obecna wizerunkowa kampania reklamowa potrwa do końca maja. Obejmie m.in. dwa spoty telewizyjne w wersji 30- i 15-sekundowej oraz kampanię online. To adaptacja filmów zagranicznych. Została przygotowana na potrzeby polskiego rynku przez agencję Saatchi & Saatchi IS. Jest to pierwsza kampania przygotowana na potrzeby polskiego rynku przez agencję Saatchi & Saatchi IS. To początek długofalowej współpracy warszawskiego oddziału Saatchi & Saatchi z grupą AXA, która poza polskim rynkiem obejmie także Europę Środkową. Współpraca dotyczy doradztwa strategicznego oraz kreacji kampanii wizerunkowych i taktycznych we wszystkich kanałach komunikacji. Saatchi & Saatchi rozpoczęło współpracę z AXA pod koniec grudnia 2016.

Planowaniem i zakupem mediów zajmują się domy mediowe Arena Media i Value Media (Group One).

Spoty można obejrzeć tu:

https://www.youtube.com/watch?v=QL598d2drok

https://www.youtube.com/watch?v=D0__5ukJBNo