AXA Życie, należąca do grupy ubezpieczeniowej AXA, chce wzmocnić sieć banków partnerskich i zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń ochronnych za ich pośrednictwem. Wprowadza sprzedaż telefoniczną dedykowaną rozwojowi tego kanału dystrybucji, a także wzbogaca ofertę. Nowością na polskim rynku będzie ubezpieczenie gwarantujące cenę nieruchomości.
W ramach bancassurance AXA współpracuje już m.in. z Grupą BRE, Grupą Getin, Alior Bankiem, Eurobankiem, Credit Agricole i BNP Paribas. – Sprzedaż za pośrednictwem banków jest ważnym elementem strategii biznesowej AXA Życie. Dlatego inwestujemy w jej rozwój. Szczególnie istotna jest sprzedaż telefoniczna. Nasi partnerzy bankowi uznają ją za najbardziej skuteczną w odniesieniu do ubezpieczeń ochronnych, na które stawiamy – mówi Ewa Dąbrowska, członek zarządu i dyrektor obszaru bancassurance i programów partnerskich AXA Życie TU SA.
Do istniejącej już oferty ubezpieczeń ochronnych – standardowego ubezpieczenia na życie, wypadkowego, chorobowego czy zdrowotnego oferowanego w ramach ubezpieczeń grupowych – wkrótce wejdzie ubezpieczenie gwarantujące cenę nieruchomości. To ubezpieczenie dodawane do kredytu hipotecznego chroniące zarówno przed wahaniami cen mieszkań, jak również kursów walut, jeśli kredyt był wzięty w walucie obcej. Bazuje na popularności ubezpieczeń od utraty pracy.
W przypadku konieczności sprzedaży mieszkania na kredyt, jeśli jego wartość spadła, AXA wypłaci różnicę pomiędzy ceną zakupu a ceną sprzedaży. – Architektura ubezpieczenia jest otwarta po to, aby mogło zabezpieczać zarówno bank jak i klienta – zaznacza Ewa Dąbrowska.
AXA Życie, zwiększając aktywność w segmencie bancassurance ma ambicje, aby w średnim okresie dojść do czołówki ubezpieczycieli „życiowych”. Obecnie zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce z 712 mln zł składek zebranych w ciągu trzech kwartałów 2011 roku.
Źródło: AXA