Aż 7,5 mln Polaków używa książek telefonicznych

Firma pkt.pl – właściciel internetowej wyszukiwarki firm i instytucji oraz wydawca książek telefonicznych – ogłosiła wyniki badań dotyczących używalności książek telefonicznych yellow pages. Badanie realizuje instytut Millward Brown SMG/KRC. Ostatnia analiza Target Group Index wykazała, że z książek telefonicznych w Polsce korzysta ponad 7,5 mln osób, a 90% użytkowników wybiera Polskie Książki Telefoniczne, postrzegając produkty marki pkt.pl jako najbardziej wiarygodne źródło informacji biznesowej.

Jednym z najważniejszych wniosków płynących z badań jest fakt, iż prawie połowa użytkowników Polskich Książek Telefonicznych pkt.pl korzysta również z internetu (49%). Przekaz handlowy kierowany jest do tej grupy osób za pomocą dwóch kanałów dotarcia – produktów drukowanych i różnorodnych narzędzi internetowych. Pozostała część użytkowników Polskich Książek Telefonicznych pkt.pl (51%) to osoby, które nie używają internetu. To oznacza, że zgromadzone w drukowanych katalogach pkt.pl informacje o firmach stanowią dla tej grupy podstawowe źródło danych biznesowych. Tym samym, za pomocą reklamy w Polskich Książkach Telefonicznych, firmy mogą dotrzeć do prawie 4 mln konsumentów nie korzystających z internetu. Tak wysoka skuteczność wynika również z targetowanej dystrybucji książek telefonicznych, którą na rzecz pkt.pl realizuje firma InPost.

Uważnie śledzimy informacje dotyczące efektywności naszych produktów w dotarciu do odbiorców. Badania dowodzą, że dzięki nam przekaz biznesowy trafia do szerokiego grona odbiorców. Reklama w książce telefonicznej i w serwisie www.pkt.pl to optymalny kanał reklamowy oraz możliwość dotarcia do blisko 7-milionowej grupy docelowej. Wyniki analizy TGI za 2009 rok dowodzą, że książki telefoniczne pkt.pl – zarówno przeznaczone dla odbiorców indywidualnych, jak i biznesowych – powinny być uwzględnione w planach marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw” – mówi Piotr Strzałkowski, prezes zarządu pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne.

Spółka pkt.pl wprowadza na rynek innowacyjne usługi z zakresu informacji biznesowej. W 2009 firma uruchomiła pierwszą na polskim rynku aplikację pkt.pl na iPhone, dzięki której użytkownicy smartphone Apple z łatwością odnajdują firmy, hotele czy restauracje. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie i można ją pobrać wpisując hasło pkt do wyszukiwarki programu iTunes. W ciągu kilku dni od udostępnienia, usługa pkt.pl trafiła na 1. miejsce wśród najczęściej pobieranych bezpłatnych aplikacji biznesowych w polskim iTunes Store.

Ponadto, od października 2009 firmy z bazy http://www.pkt.pl/ mogą korzystać z produktu Zadzwoń za darmo, który pozwala skontaktować się z nimi bezpłatnie za pomocą komunikatora Skype. Tym samym przedsiębiorcy w Polsce uzyskali możliwość wyróżnienia się za pomocą niebieskiego przycisku Free Call, który jest widoczny dla użytkowników Skype’a na każdej stronie internetowej, na której pojawi się dany numer telefonu. Usługa Zadzwoń za darmo jest zintegrowana z najważniejszymi wyszukiwarkami internetowymi.

Źródło: pkt.pl