Badania konsumenckie rynku aparatów cyfrowych – świadomość marki

Według badań marka Nikon jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek aparatów fotograficznych w Polsce – zna ją 73% Polaków. Marka Nikon jest lepiej znana wśród mężczyzn, wśród osób z wyższym dochodem i wśród osób powyżej 25 roku życia.

Spośród wszystkich producentów marek fotograficznych Nikon oznacza się najsilniejszym wizerunkiem marki. Konsumenci postrzegają markę Nikon jako markę najbardziej profesjonalną; ich zdaniem produkty z logo Nikon pozwalają na zrobienie bardzo dobrych zdjęć i są warte swojej ceny. Trzeba zaznaczyć, że wizerunek Nikona jest silniejszy niż konkurencji także w kontekście takich cech jak: marka odważna, z bogatym doświadczeniem

w fotografii, pozwalająca rozwijać warsztat fotograficzny, oryginalna.

Nikon może pochwalić się bardzo wysoką akceptacją swojej marki. 70% konsumentów bierze pod uwagę tę markę przy zakupie aparatu cyfrowego. Bardzo dużą lojalność można zauważyć wśród użytkowników Nikona – 97% konsumentów posiadających aparat tej marki bierze pod uwagę zakup kolejnego aparatu firmy Nikon.