Badanie: 76% liderów sektora bankowego uważa, że branża powinna dbać o dobro społeczne

Świat stoi w obliczu ryzyka i niepewności na wielu frontach, klimatycznym, geopolitycznym, czy ekonomicznym. Autorzy raportu “Bankowość w 2035: globalne badanie sektora bankowego” starają się określić, jak te trendy wpływają na rozwój usług finansowych.

fot. Shutterstock

Badanie – przeprowadzone przez Economist Impact we współpracy z firmą SAS – opisuje branżę w okresie przejściowym, gdy jej liderzy zastanawiają się nad bardziej świadomym i celowym kierunkiem rozwoju (ang. purpose-driven banking). Raport zbiera i analizuje spostrzeżenia około 500 przedstawicieli kadry zarządzającej banków z całego świata i wskazuje, jak banki przygotowują się do postcyfryzacyjnych zmian w perspektywie 2035 roku.

Lepsza bankowość

Raport przynosi ciekawe odpowiedzi menadżerów w kontekście relacji bankowości i społecznego interesu:

Wiele zagrożeń – ale i możliwości

Raport opisuje też trendy i ryzyka istotne dla sektora bankowego w ciągu najbliższych kilkunastu lat:

Analityka wytycza kierunki rozwoju

Najnowszy raport jest drugą częścią badania dotyczącego przyszłości sektora bankowego. Pierwsza odsłona – ”Bankowość w 2035: Trzy scenariusze dla branży” – analizowała potencjalne ścieżki rozwoju branży.

Niezależnie od tego, co się wydarzy, kadra zarządzająca zdaje sobie sprawę z wagi technologii w budowaniu odporności i tworzeniu lepszej przyszłości – zarówno dla ich własnych organizacji, jak i całej branży. Prawie połowa respondentów (48%) wskazała zaawansowaną analitykę jako najważniejszą technologię potrzebną do utrzymania konkurencyjności ich organizacji w niepewnych czasach. Podobnie, ponad trzy czwarte (77%) ocenia swoją organizację jako wyprzedzającą (42%) lub będącą na dobrej drodze (35%) w realizacji celów związanych z transformacją cyfrową. Transformacja cyfrowa znalazła się na pierwszym miejscu listy priorytetów strategicznych, na których skupi się kadra kierownicza w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat (57% odpowiedzi). Kolejne obszary to bezpieczeństwo i ochrona danych (55%) oraz doświadczenie klienta i zarządzanie ryzykiem (39%).

Alex Kwiatkowski, Director of Global Financial Services w SAS, przekonuje, że “wielkie nadzieje, które pokładamy teraz w bankowości, będą napędzane przez analitykę i AI w chmurze. Liderzy sektora bankowego wiedzą, że nie mogą rozpocząć głębokiej transformacji bez przekucia zasad działania organizacji we wnioski, które można łatwo udostępnić interesariuszom i opinii publicznej. Osiągnięcie optymalnych wyników jest możliwe wyłącznie przez podejmowanie przemyślanych decyzji w oparciu o dane” – podkreśla Alex Kwiatkowski.

Więcej informacji na temat usprawniania procesów bankowych jest dostępnych na SAS.com/betterbanking. Raport “Bankowość w 2035: globalne badanie sektora bankowego” został opracowany przez Economist Impact, funkcjonujący w ramach grupy medialnej The Economist. Partnerem publikacji była firma SAS.

Źródło: SAS