Bancassurance – najbardziej perspektywiczny kanał dystrybucji ubezpieczeń

Zdaniem ekspertów w 2011 roku rynek bancassurance będzie się nadal rozwijał. W jakim kierunku będą zachodziły zmiany? Które produkty ubezpieczeniowo-bankowe mają szanse osiągnąć największe wskaźniki sprzedaży?

Zdaniem ekspertów ubezpieczeniowych, w najbliższym czasie rynek bancassurance będzie rósł, chociaż nie tak dynamicznie jak w 2008 i 2009 roku. Nadal jest to bardzo atrakcyjny kanał dystrybucji dla ubezpieczycieli życiowych, jednak i on będzie się zmieniał. W ostatnich latach dominującym rozwiązaniem ubezpieczeniowo-bankowym były polisolokaty, a następnie produkty strukturyzowane. Teraz można zauważyć tendencję dążącą do równowagi w zakresie linii produktowych.

– Zmiany w ofercie nie będą zachodzić w tempie rewolucyjnym, dlatego też należy oczekiwać, że w najbliższym czasie nadal będzie przeważać przypis składki z produktów inwestycyjnych ze składką jednorazową, a udział ubezpieczeń ze składką regularną będzie zwiększał się stopniowo – wyjaśnia Danuta Żukowska, dyrektor Departamentu Bancassurance w ING Życie. – Dodatkowym czynnikiem wzmacniającym dążenie do równowagi, oprócz ogólnej koniunktury oraz rosnącej świadomości ubezpieczeniowej klientów, będzie Solvency II, która zdywersyfikuje działania ubezpieczycieli – dodaje.

Biorąc pod uwagę tendencje rynkowe, również ING Życie buduje biznes poprzez zróżnicowaną ofertę. Firma kładzie duży nacisk na ubezpieczenia ochronne oraz ze składką regularną – zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym jest bowiem kluczową kompetencją zakładu ubezpieczeń. Jednocześnie towarzystwo nadal utrzymuje silną pozycję w ubezpieczeniach inwestycyjnych ze składką jednorazową, reprezentowanych przez ubezpieczenia unit-linked i produkty strukturyzowane.

Źródło: ING TUnŻ