Bank BGŻ ogłasza strategię na lata 2008-2012

– Za nami ważny dla banku etap – mówi Jacek Bartkiewicz, Prezes Banku BGŻ. – W ostatnich latach, przy wsparciu naszego strategicznego akcjonariusza holenderskiego Rabobanku, skupiliśmy się na restrukturyzacji, dofinansowaniu i unowocześnieniu. Efekty tych działań potwierdzają dynamicznie rosnące wyniki finansowe. Teraz jesteśmy dobrze przygotowani, aby rozpocząć nowy etap. Przyjęta strategia na lata 2008-2012 zakłada przede wszystkim szybki wzrost skali działalności Banku. Chcemy być więksi, a dzięki temu bardziej efektywni – dodaje Jacek Bartkiewicz.

Zgodnie z nową strategią Bank BGŻ ma kontynuować rozwój jako bank uniwersalny, świadczący usługi dla klientów detalicznych i instytucjonalnych. – Planujemy rozwój w segmentach rynku, w których mamy szczególnie mocną pozycję. Myślę tu o mniejszych miastach, a także usługach bankowych dla sektora rolno-spożywczego. Dzięki inwestycjom ze środków rządowych i unijnych, a także rosnącemu na świecie zapotrzebowaniu na żywność, rynek rolno-spożywczy dynamicznie rośnie. Wraz z nim wzrasta zapotrzebowanie na fachową obsługę finansową i to właśnie chcemy wykorzystać – mówi Jacek Bartkiewicz.

Plany inwestycyjne Spółki zakładają, że w latach 2008-2010 sieć oddziałów Banku BGŻ zwiększy się o ok. 140 placówek, czyli 50 proc. (dziś 287 placówek). Nowe oddziały mają powstawać przede wszystkim w mniejszych miastach, liczących od 10 tys. do 150 tys. mieszkańców. Planowane wydatki inwestycyjne związane z rozwojem sieci wynoszą ok. 100 mln zł.

Celem strategicznym Banku BGŻ jest dalszy wzrost efektywności. Docelowy dla Spółki poziom relacji kosztów do dochodów wynosi ok. 60 proc. (dla porównania w 2007 r. wskaźnik kosztów do dochodów wyniósł 70,9 proc., a w 2006 r. 86,7 proc.). Cel ten ma zostać osiągnięty dzięki szybkiemu zwiększeniu przychodów i wykorzystaniu dobrze przygotowanej do tego platformy operacyjnej.

Jednocześnie Bank BGŻ planuje dalej rozwijać i unowocześniać swoją ofertę produktową. W ramach bankowości detalicznej Spółka planuje przede wszystkim rozwój w takich szybko rosnących segmentach rynku jak kredyty gotówkowe, produktów depozytowe i inwestycyjne oraz karty kredytowe. W segmencie klientów instytucjonalnych bank zamierza zintensyfikować sprzedaż takich produktów jak leasing, faktoring, transakcje skarbowe oraz bankowość transakcyjna.