Bank BNP Paribas partnerem akcji ,,Dobro nie zna granic”

,,Dobro nie zna granic” to kolejna inicjatywa, której Bank BNP Paribas podejmuje się na rzecz Fundacji Ocalenie, niosącej pomoc uchodźcom i potrzebującym imigrantom.

fot. BNP Paribas

W ramach tej inicjatywy można będzie stać się właścicielem limitowanych porcelanowych, wigilijnych talerzy lub otrzymać link do ich wirtualnej wersji. Dochód z akcji zasili konta Fundacji Ocalenie oraz warszawskiego Klubu Inteligencji Katolickiej, organizacji pomagających uchodźcom i uchodźczyniom przebywającym na naszej wschodniej granicy.

Tradycja stawiania pustego nakrycia, dla zbłąkanego wędrowca na wigilijnym stole towarzyszy nam od pokoleń. W tym roku nabiera wyjątkowego znaczenia, w związku z sytuacją na granicy. Chcąc okazać solidarność i wsparcie, w tym roku na swoim wigilijnym stole postawimy wyjątkowe nakrycie – Talerz dla tego, który nie przybędzie. W tym celu Bank BNP Paribas zachęca do dołączenia do akcji ,,Dobro nie zna granic” i zakupu wyjątkowego, porcelanowego talerza zdobionego symbolicznym drutem kolczastym, korzystając z linku na stronie Fundacji Ocalenie (www.ocalenie.org.pl). Dostępna jest także jego wirtualna wersja, którą można pobrać na stronie Fundacji w zamian za okazane w dowolnej kwocie wsparcie.

Zebrane pieniądze zasilą konto Fundacji Ocalenie oraz warszawski oddział Klubu Inteligencji Katolickiej i zostaną przeznaczone na pomoc humanitarną na granicy oraz wsparcie migrantów przebywających na terenie Polski.

Wsparcie akcji przez Bank BNP Paribas to naturalna kontynuacja współpracy z Fundacją Ocalenie. – Nasza współpraca z Fundacją Ocalenie trwa już od 2016 r. i z każdym rokiem nabiera coraz większego znaczenia. W 2021 roku Fundacja BNP Paribas i Fundacja Ocalenie zawiązały strategiczne partnerstwo, które jest dla nas zobowiązaniem do dalszych działań na rzecz walki z wykluczeniem społecznym. Jest to jedna z tych akcji wobec, której nie mogliśmy przejść obojętnie, tak jak nie obojętny jest nam los drugiego człowieka.” – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

Od 2018 roku Fundacja BNP Paribas i Fundacja Ocalenie wspólnie prowadzą program edukacyjny Wiedza do Potęgi, który pomaga uchodźcom i uchodźczyniom w wieku szkolnym w odnalezieniu się w polskim systemie edukacji. Od 2019 roku program realizowany jest w ramach europejskiej inicjatywy Grupy BNP Paribas na rzecz integracji młodzieży uchodźczej.

Fundacja BNP Paribas od 15 lat przeciwdziała wykluczeniu społecznemu, wyrównuje szanse edukacyjne oraz przybliża kulturę w mniejszych miejscowościach. Od początku swojej działalności prowadzi autorskie programy stypendialne, wspiera zaangażowanie społeczne pracowników Banku BNP Paribas oraz współpracuje z eksperckimi organizacjami społecznymi, wspierając rozwój trzeciego sektora.

Źródło: BNP Paribas