Bank BNP Paribas kolejny raz angażuje się w działania na rzecz kobiet. Jako partner strategiczny dołączył do czwartej edycji programu Jestem Liderką organizowanego przez Vital Voices Poland. Drugi rok z rzędu wspiera inicjatywę służącą rozwijaniu przywódczego potencjału młodych kobiet.
Od 21 do 27 czerwca, 21 finalistek, zakwalifikowanych do programu Jestem Liderką w drodze konkursu dla uczennic w wieku od 16 do 19 lat, weźmie udział w kursie rozwojowo-mentoringowym. Przygotowano dla nich szkolenia z przywództwa, autoprezentacji i komunikacji, planowania kariery oraz rozwijania mocnych stron. Uczestniczki będą objęte opieką mentoringową oraz poznają kobiety, które odniosły sukcesy w biznesie, dyplomacji, polityce lub mediach. Będą również miały szansę na staż w uznanych polskich firmach i instytucjach.
– Bank BNP Paribas od lat wzmacnia rolę kobiet, nie tylko w biznesie. W tym roku jeszcze mocniej – jako partner strategiczny – włączamy się w program, który pomaga dziewczynom z przywódczym potencjałem, pochodzącym z różnych środowisk rozwijać swoje talenty. Szczególną wartością tego projektu jest inspiracja i motywacja, jaką młodym uczestniczkom daje wzajemne wsparcie i wymiana doświadczeń, zarówno podczas zajęć mentoringowych jak i w relacjach z pozostałymi finalistkami. To bardzo solidny fundament dla ich przyszłego rozwoju – mówi Izabela Tworzydło, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzecznik Prasowy w Banku BNP Paribas.
Aktywizacja kobiet to idea, która przyświeca także prowadzonej w banku oddolnej inicjatywie „Kobiety zmieniające BNP Paribas” obejmującej działania równościowe (m.in. roczny program szkoleniowy Women Up) i angażującej mężczyzn do wspierania kobiet w rozwijanu kariery. Bank promuje obecność kobiet w biznesie również poza swoją organizacją, partnerując od kilku lat konkursowi Bizneswoman Roku Fundacji Sukces Pisany Szminką. Wspiera też inicjatywę 50/50 Fundacji Share The Care służącą wyrównywaniu prawa obojga rodziców do opieki nad dzieckiem. W banku działa grupa networkingowa promująca aktywność ojców. Organizowane są także webinaria, podczas których dzielą się oni swoimi doświadczeniami. W tym roku Bank BNP Paribas wspiera po raz kolejny kampanię społeczną Woman Update, prowadzoną przez Future Collars, aby zachęcać i mobilizować kobiety do rozwijania kompetencji cyfrowych i wchodzenia w nowe technologie. W 2020 roku bank był partnerem strategicznym Dnia Kariery Kobiety w IT.
Znaczenie roli kobiet dla Grupy BNP Paribas potwierdza podpisanie karty #JamaisSansElles (Nigdy Bez Niej) przez wszystkich 100 liderów kadry kierowniczej na świecie, w tym Prezesa Zarządu BNP Paribas Bank Polska. Sygnatariusze zobowiązali się promować udział kobiet w publicznych dyskusjach. Podobne zobowiązanie podjął Przemek Gdański jako wspózałożyciel polskiego klubu Male Champions of Change. Jego członkowie działają również na rzecz zwiększenia liczby kobiet na wysokich stanowiskach, likwidacji luki płacowej oraz lepszego wykorzystania talentów obu płci w swoich firmach.
Prokobiece inicjatywy Banku BNP Paribas są skierowane także do szerokiego grona odbiorców. Przykłady totegoroczny konkurs dla szkół, które nie noszą jeszcze żadnego imienia, „Gdzie są nasze Patronki?”, wcześniejsza kampania „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach?” w ramach akcji „Nic się nie dzieje bez kobiet… i pieniędzy”, czy wsparcie, w ramach partnerstwa z magazynem „Wysokie Obcasy”, plebiscytu na Polkę Stulecia.