Bank BNP Paribas ujednolici systemy informatyczne. Szczegóły fuzji operacyjnej

W drugi weekend listopada (9-11.11) 2019 r. Bank BNP Paribas przeprowadzi ostatni etap przejęcia podstawowej działalności Raiffeisen Bank Polska. Proces ten będzie polegał na przeniesieniu obsługi wszystkich dotychczasowych produktów i usług, prowadzonych w systemach bankowości internetowej: Online, Online Biznes, Dealer, Broker oraz aplikacji mobilnych: Mobilny Portfel, Mobilny Broker i Mobile Biznes do docelowych systemów bankowości internetowej i aplikacji mobilnych Banku BNP Paribas. Dzięki wprowadzonym zmianom Bank uprości i całkowicie ujednolici obsługę wszystkich klientów oraz zapewni nie tylko efektywniejsze, ale i bezpieczniejsze funkcjonowanie systemów bankowych.

fot. BNP Paribas

 Numery rachunków bankowych pozostają bez zmian, a karty płatnicze nadal będą aktywne (zgodnie z datą ważności). Na czas niezbędnych prac technicznych ograniczony będzie dostęp do niektórych usług, w szczególności bankowości internetowej. Transakcje kartami płatniczymi – zarówno płatności w sklepach, jak i wypłaty z bankomatów – będą obsługiwane na bieżąco.

Ważne informacje dla klientów:

Klienci w celu uzyskania szczegółowych informacji mogą skorzystać centrum telefonicznego, dostępnego pod numerem 801 321 123 lub +48 22 134 00 00 (dla połączeń z zagranicy) – koszt połączenia wg stawek operatora.

Co zmieni się dla klientów Banku?

Zmiany dotyczą głównie klientów dawnego Raiffeisen Bank Polska, którego działalność podstawowa została przejęta przez Bank BNP Paribas w ubiegłym roku. Klienci ci od 12 listopada br. zaczną korzystać ze wspólnego dla wszystkich systemu bankowości elektronicznej GOonline. Ponadto, numery rachunków bankowych pozostają bez zmian, a karty płatnicze pozostaną aktywne (zgodnie z datą ważności na karcie). Szczegóły dotyczące kluczowych informacji na temat połączenia operacyjnego klienci znajdą na stronie Banku pod linkiem https://www.bnpparibas.pl/info-migracja/klient-indywidualny

Poniżej lista najważniejszych zmian:

Bez zmian numery rachunków, karty płatnicze, numery telefonów

Wszystkie numery rachunków bankowych pozostają bez zmian. Karty płatnicze zachowują ważność, a do autoryzacji transakcji będą służyć te same kody PIN. Wyciągi będą wysyłane tak, jak dotychczas. Historia wyciągów osób korzystających wcześniej z bankowości internetowej Online z ostatnich 24 miesięcy zostanie przeniesiona do systemu bankowości GOonline. Bez zmian pozostają również numery infolinii (801 321 123 lub + 48 22 134 00 00, + 48 500 990 500 – dla połączeń komórkowych) – koszt połączenia wg taryfy operatora. 

BiznesPl@net w miejsce Online Biznes

Zmiany dotyczą również klientów biznesowych, przedsiębiorstw i korporacji, korzystających do tej pory z systemu bankowości internetowej Online Biznes. Użytkownicy tego systemu 12 listopada br. zostaną przeniesieni do systemu bankowości internetowej BiznesPl@net, dostępnego pod adresem www.bnpparibas.pl wraz z ich dotychczasowymi uprawnieniami i nadanymi dostępami. Pierwsze logowanie w BiznesPl@net odbędzie się przy pomocy identyfikatora używanego dotychczas w Online Biznes i z zastosowaniem reguł silnego uwierzytelnienia. Szczegółowe informacje na temat wybranego sposobu logowania klienci znajdą na stronie Banku pod linkiem https://www.bnpparibas.pl/info-migracja/klient-biznesowy

GOmobile Biznes w miejsce Mobile Biznes

Aplikacja mobilna Mobile Biznes zostanie wyłączona w dniu 9 listopada 2019 r. Niezbędne będzie pobranie nowej aplikacji GOmobile Biznes ze sklepu Google Play/Apple Store, instalacja, a następnie aktywacja aplikacji w systemie BiznesPl@net. 

Wcześniejszy przelew do ZUS

Z uwagi na ograniczenie pracy oddziałów i bankowości elektronicznej, rekomendujemy, by zlecenia przelewów do ZUS dokonać odpowiednio wcześniej, najlepiej do 8 listopada. 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Ujednolicenie systemów bankowych zapewni nie tylko efektywniejsze, ale i ich bezpieczniejsze funkcjonowanie. Bank BNP Paribas zwraca szczególną uwagę, by jak zawsze, zachować ostrożność i nie reagować np. na e-maile czy SMS-y, zachęcające m.in. do podawania danych logowania do systemów bankowych. Bank nigdy nie wysyła do klientów korespondencji elektronicznej, w której prosi o podanie danych potrzebnych do logowania czy przekazywania haseł autoryzacyjnych do transakcji.

Źródło: BNP Paribas