Bank BNP Paribas wprowadza długoterminowy wynajem urządzeń użytkowych dla klientów indywidualnych

Najnowszy model smartfona i pakiet usług, takich jak ubezpieczenie na wypadek stłuczenia szyby czy przedłużona gwarancja, możliwość wymiany sprzętu na nowszy już po półtora roku, bądź wykupu urządzenia po zakończeniu umowy – to wszystko w ramach nowej usługi „Wynajem – korzystny dla Ciebie i innych”, wprowadzanej przez Bank BNP Paribas we współpracy ze spółką-córką BNP Paribas Group Service Center. Jako pierwsi w Polsce proponujemy długoterminowy wynajem telefonów komórkowych klientom indywidualnym. Usługa jest już dostępna w stacjonarnych salonach iSpot.

fot. Shutterstock

– Nie trzeba posiadać, żeby korzystać – to widoczny trend wśród konsumentów. Wychodzimy mu naprzeciw, a jednocześnie promujemy ekologiczne gospodarowanie sprzętem elektronicznym. W ramach strategii Banku BNP Paribas dbamy, żeby poprzez nasze działania przyczyniać się do realizacji wyznaczonych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju. Jednym z nich jest odpowiedzialna konsumpcja i produkcja – tłumaczy Krzysztof Wojciechowski, dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji PF w Banku BNP Paribas. Jako pierwsi na rynku proponujemy nowatorską usługę, która umożliwia Klientom dostęp do najnowszych i fabrycznie nowych smartfonów na warunkach korzystnych finansowo. Przy tym, dzięki dodatkowym pakietom usług ubezpieczeniowych i serwisowych, są zabezpieczeni na wypadek awarii czy kradzieży urządzenia – dodaje.

Jedną z zalet usługi jest fakt, że nie trzeba się zastanawiać, co zrobić z telefonem, którego już nie używamy. Badanie „2020 Mobile Phone E-Waste Index” przeprowadzone przez reBuy pokazuje, że w Polsce na jednego mieszkańca przypada 0.95 telefonu komórkowego w użyciu. Oznacza to, że mamy ich ok. 35 milionów. Niemal tyle samo, bo aż 29 milionów, to telefony już niewykorzystywane, które zalegają w naszych szufladach. Tylko 41% gospodarstw domowych sprzedaje telefony na rynku wtórnym. W ramach nowej usługi BNP Paribas Group Service Center zajmie się odsprzedażą urządzeń po zakończonym okresie najmu. Część z nich będzie odnowiona i przekazana podopiecznym partnerów społecznych Fundacji BNP Paribas w celu ograniczania wykluczenia cyfrowego.

Dawanie drugiego życia sprzętom, z których nie korzystamy, to przykład dążenia do zrównoważonej konsumpcji i produkcji. Ten Cel Zrównoważonego Rozwoju ONZ wiąże się z promowaniem efektywnego zużycia zasobów. Założeniem gospodarki o obiegu zamkniętym nie jest już „weź, wytwórz, wyrzuć”. Aby racjonalnie zużywać zasoby i generować mniej odpadów, potrzebne jest utrzymywanie maksymalnej użyteczności i wartości wyrobów przez jak najdłuższy czas. Poprzez oferowaną usługę Grupa BNP Paribas buduje świadomość konsumentów w tym zakresie i wspiera klientów w odpowiedzialnej konsumpcji.

Bank BNP Paribas przyznaje klientowi, który zawrze umowę, finansowanie przeznaczone na usługę wynajmu sprzętu. Na start do wyboru są najnowsze modele smartfonów Apple. Kluczowym elementem usługi jest możliwość wymiany telefonu w trakcie trwania umowy,  bez konieczności pozostawania w poprzedniej relacji umownej.

Klient może zdecydować się na jedną z dwóch opcji umowy najmu: na 24 miesiące lub 30 miesięcy. Na koniec umowy najmu Klient podejmuje decyzję o wykupie telefonu lub jego zwrocie i jest zapraszany do zawarcia kolejnej umowy na nowe urządzenie. Jego dotychczasowy sprzęt zostanie odnowiony i uzyska nowe życie.

W przypadku kradzieży, awarii telefonu lub jego uszkodzenia, użytkownik może skorzystać z dodatkowych usług, które są nieodłączną częścią oferty. Telefon jest ubezpieczony od pierwszego dnia umowy najmu, co chroni klienta przed stłuczeniem szybki, kradzieżą, rabunkiem, awarią po gwarancji, nieszczęśliwym wypadkiem czy przepięciem. W cenie wynajmu zapewnione jest także wsparcie techniczne przez infolinię – zarówno w codziennych problemach, jak i w migracji danych między urządzeniami przy wygaśnięciu usługi.

– W centrum naszej uwagi jest Klient, któremu dostarczamy kompleksową usługę używania smartfona oraz pełne wsparcie na wypadek wszelkich okoliczności i przygód, jakie przytrafiają się nam w trakcie korzystania z urządzeń – dodaje Katarzyna Suchodolska, Członkini Zarządu spółki BNP Paribas Group Service Center S.A. .

Obciążenie budżetu klienta za cały pakiet usług jest niższe niż cena detaliczna wybranego urządzenia.

Źródło: BNP Paribas