Bank BPH słucha swoich pracowników i… wspiera szkołę w Bogatyni

30 tysięcy złotych wsparcia dla Szkoły w Bogatyni to efekt wysokiej frekwencji w badaniu opinii pracowniczej przeprowadzonym we wrześniu w Banku BPH.

Badanie opinii pracowników Banku BPH jest częścią cyklicznej inicjatywy korporacji General Electric (GE), do której należy Bank. Jest to ważny element budowania kultury korporacyjnej, jednak wyniki badania są reprezentatywne tylko przy wysokiej frekwencji, dlatego dla władz Banku BPH tak ważne było, aby jak najwięcej pracowników wyraziło swoją opinię. Zarząd podjął w związku z tym decyzję o przeznaczeniu na cele charytatywne 5 zł od każdej wypełnionej ankiety.

Zebrane pieniądze zasilą konto Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni, która poniosła duże straty w wyniku sierpniowej powodzi. Remontu wymaga zarówno szkolna stołówka, jak i pomieszczenia w piwnicach – szatnia, kotłownia, wymiennik ciepła, toaleta dla chłopców i wszystkie magazyny. Dzieci nie mogą korzystać z przyszkolnego podwórka, dopóki nie zostanie odbudowane ogrodzenie oddzielające je od rzeki.

Wskaźnik frekwencji w badaniu opinii pracowniczej w Banku BPH wyniósł ponad 80%, co oznacza, że ankietę wypełniło sześć tysięcy osób. Dzięki ich zaangażowaniu Bank przekaże na konto szkoły aż 30 tysięcy złotych! Decyzją Dyrektor Szkoły – Pani Bożeny Wojciechowskiej -przekazana przez Bank darowizna zostanie przeznaczona na zakup sprzętów zniszczonych przez wodę: szafek uczniowskich do szatni, ławek i krzeseł oraz sprzętu nagłaśniającego.

– Bank BPH, który jest częścią korporacji General Electric, bardzo poważnie traktuje badanie opinii pracowniczej. Podobnie jak we wcześniejszych latach, również w tym roku wyniki badania zostaną wykorzystane jako punkt wyjścia do pozytywnych zmian w sprawach, które są dla pracowników najważniejsze – powiedział Cezary Mączka, Wiceprezes Banku BPH odpowiedzialny za Pion Zasobów Ludzkich. – Dzięki badaniu zyskujemy komplet usystematyzowanych, porównywalnych w czasie danych dotyczących percepcji naszej organizacji i wiemy dokładnie, co możemy usprawnić, co należy pilnie zmienić, a co działa bardzo dobrze – dodał.

Po wypełnieniu ankiet pracownicy otrzymują zbiorczą informację o wynikach badania. Na jej podstawie tworzony jest raport opisujący silne strony organizacji oraz obszary wymagające usprawnień, który stanowi początek tworzenia kolejnych udoskonaleń i pozytywnych zmian.

W związku z tym, że frekwencja ma decydujące znaczenie dla oceny merytorycznej wyników ankiety, w tegorocznej edycji badania w Banku BPH zaproponowano pracownikom szereg działań motywujących do wzięcia udziału w badaniu. Oprócz deklaracji Zarządu dotyczącej przekazania środków finansowych na cel charytatywny, pracownicy Banku BPH mogli wziąć także udział w konkursie na Ambasadora badania opinii, w którym można było wygrać atrakcyjne szkolenia i drobne upominki. Menedżerowie piekli ciasta, przyrządzali sałatki, kręcili filmy, przygotowywali prezentacje. Pracownicy tworzyli plakaty, pisali wiersze i piosenki, robili zdjęcia i pop-upy. Każdy z nich chciał stworzyć najbardziej oryginalny pomysł promujący badanie opinii pracowników.

Źródło: Bank BPH