Bank BPH stawia na grę fair play

Hasłem przewodnim nowej wizji i strategii banku jest: „Bank BPH. Po prostu fair”. Bank prowadzi akcję „Zwykły Bohater” organizowaną we współpracy z TVN i Onet.pl. – Chcemy być postrzegani jako bank numer 1 pod względem fair play i zaufania – mówi w rozmowie z PRNews.pl Monika Brudło z Banku BPH.

Od 29 września do 13 listopada poprzez specjalnie w tym celu utworzoną stronę internetową www.zwyklybohater.pl można zgłaszać historie osób, które zachowały się uczciwie, odważnie, były pomocne, które zasługują na miano „Zwykłego Bohatera”. Spośród nadesłanych do konkursu zgłoszeń jury wybierze 9 najciekawszych historii. Trzech bohaterów nominowanych historii, którzy zbiorą najwięcej głosów internautów i głosów uzyskanych poprzez wiadomości sms, otrzyma nagrody w wysokości 200 000 zł, a zgłaszający zwycięzców – po 10 000 zł.

O przyczynach i przebiegu nowej kampanii wizerunkowej Banku BPH rozmawiamy z Moniką Brudło, Dyrektor Zarządzającą Obszarem Marketingu i Komunikacji Marketingowej w Banku BPH.

Skąd pomysł na tego rodzaju kampanię wizerunkową w branży finansowej?

Monika Brudło: Poprzez udział w poszukiwaniu Zwykłego Bohatera zwiększamy widoczność naszej marki i osadzamy  ją w kontekście wartości ważnych dla banku, takich jak uczciwość i zasada fair play. Uważamy, że zarówno w codziennym życiu, jak i w działalności biznesowej nie należy zapominać o byciu fair oraz o tym, że zaufanie jest podstawą dobrych relacji. Wspólnie z telewizją TVN oraz portalem Onet.pl nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że w taką akcję warto się zaangażować. 

Kto oprócz banku uczestniczy w akcji?

MB: Akcję prowadzimy wspólnie z telewizją TVN oraz portalem Onet.pl. Szukamy i nagrodzimy zwykłych ludzi, którzy w codziennym życiu zachowali się uczciwie, wykazali się odwagą oraz spontaniczną chęcią niesienia pomocy innym, bądź byli po prostu fair w stosunku do innych.

Na jakim etapie znajduje się kampania?

MB: Do 13 listopada można zgłaszać takie historie zwykłych bohaterów. W kolejnym etapie nasze jury w składzie: Bożena Walter, Szymon Hołownia, Ewa Drzyzga, Henryka Krzywonos i Lidia Maćkowiak wybierze 9 finalistów, spośród których publiczność w głosowaniu poprzez internet i smsy wybierze 3 Zwykłych Bohaterów. Uroczysta Gala odbędzie się 5 grudnia w Teatrze Narodowym w Warszawie i będzie transmitowana przez TVN.

Czy może Pani przywołać najciekawsze przypadki zgłoszone w ramach akcji?

MB: Do akcji Zwykły Bohater zgłaszane są różnorodne historie – od takich dotyczących bohaterskich, spontanicznych zachowań w trudnych sytuacjach, poprzez historie wolontariuszy, którzy przez całe życie pomagają innym, aż po zgłoszenia wdzięcznych dzieci, które w ten sposób chcą wyrazić swój podziw i podziękowanie dla rodziców. Zachęcamy do odwiedzenia galerii zgłoszeń na naszej stronie www.zwyklybohater.pl – znajduje się tam już ponad 1000 niezwykle różnorodnych historii. Każde zgłoszenie zasługuje na uznanie i wzbudza nasze emocje, ale to nasi jurorzy, a później internauci oraz widzowie TVN zdecydują, które z nich są najbardziej poruszające i które otrzymają tytuł Zwykłego Bohatera oraz nagrodę pieniężną.

Jak ta kampania ma wpłynąć na wizerunek banku wśród dotychczasowych i przyszłych klientów?

MB: Dzięki udziałowi w akcji Zwykły Bohater chcemy zwiększyć widoczność naszej marki i powiązać ją z wartościami ważnymi dla banku. Hasło przewodnie nowej wizji i strategii naszej marki to ‘Bank BPH. Po prostu fair’. Chcemy być postrzegani jako bank numer 1 pod względem bycia fair play i zaufania, zarówno przez naszych obecnych i potencjalnych klientów, jak i przez inne grupy interesariuszy – w tym naszych pracowników, a także społeczności, w których działamy. Mamy nadzieję pogłębić nasze relacje z klientami dzięki namacalnym i wiarygodnym dowodom, nad urzeczywistnieniem których pracują wszystkie działy w naszym banku. Już teraz dołączamy jednostronicowe wyciągi do umów kredytowych i depozytowych, wskazujące ich najważniejsze elementy, oferujemy także produkty „bez gwiazdek” i niemiłych niespodzianek.

Brzmi ciekawie. Jednak były już banki, które składały podobne obietnice, a rzeczywistość okazała się inna. BPH będzie wyjątkiem?

MB: Jednostronicowe wyciągi do umów nie są obietnicą, ale faktem. Dodajemy je już do standardowych umów klientów, którzy korzystają w Banku BPH z produktów kredytowych, kont osobistych, produktów oszczędnościowych lub inwestycyjnych. Jeśli chodzi o produkty bez gwiazdek – mamy już w ofercie dwa konta osobiste, które w ramach jednej, jasno komunikowanej opłaty, umożliwiają dostęp do wszelkich operacji, a także szerokiego pakietu assistance. Dla przykładu – miesięczna opłata za Kapitalne Konto wynosi 9,99 zł. Jego posiadacz nie ponosi dodatkowych kosztów z tytułu codziennych czynności bankowych: wypłaca gotówkę ze wszystkich bankomatów w Polsce za darmo, wykonuje bezpłatnie przelewy krajowe w złotych – zarówno online, jak i w oddziale, bez opłat realizuje polecenia zapłaty i zlecenia stałe, otrzymuje bezpłatną kartę do konta i darmowy dostęp do bankowości internetowej.

Rozmawiała Katarzyna Wojewoda-Leśniewicz, PRNews.pl

Źródło: PR News