TRANS-Collect jest usługą Banku BPH stworzoną z myślą o firmach, które rozliczają wiele należności przekazywanych drogą bezgotówkową (przelewy / wpłaty). Korzystają z niej m.in. przedsiębiorstwa z branży energetycznej, gazowniczej, telekomunikacyjnej, mediów, telewizji kablowej, wydawnictw, uczelni oraz IT, np. dostawcy Internetu. Nowoczesne rozwiązania, pojawiające się wciąż modyfikacje i ulepszenia, bardzo duża elastyczność produktu oraz profesjonalne podejście do wdrożeń, pozwoliły pozyskać wielu znanych i prestiżowych klientów. Bank BPH jest obecnie zdecydowanym liderem w zakresie obsługi finansowej sektora dystrybucji energii. Z usług banku korzysta 20 zakładów energetycznych, dwie największe polskie spółki sektora paliwowego, operatorzy telefoniczni, telewizje kablowe, towarzystwa ubezpieczeniowe, spółki z branży utilities, a nawet dealerzy samochodowi.
Usługa TRANS-Collect polega na kodowaniu indywidualnego numeru płatnika / płatności w ciągu 16 cyfr w numerze rachunku, na podstawie którego Bank BPH identyfikuje daną płatność, uznaje podaną kwotą transakcji odpowiedni rachunek, a następnie przesyła w formie elektronicznej raport ze szczegółami transakcji. Dane zawarte w numerze rachunku, jak również forma oraz treść raportu, zależą od indywidualnych ustaleń pomiędzy klientem, a bankiem. Zastosowanie zaawansowanych technologii umożliwia bardzo dokładną analizę informacji zawartych w płatnościach, dzięki czemu eliminowane są ewentualne błędy popełniane podczas ich realizacji. Przetwarzanie płatności, odbywa się pod stałą kontrolą i poddawane jest wielostopniowym weryfikacjom systemowym. Raporty elektroniczne i obrazy zeskanowanych dokumentów dostarczane w dowolny, wskazany przez klienta sposób: za pomocą systemu bankowości internetowej BusinessNet lub elektronicznej MultiCash PRO, pobierane bezpośrednio z serwera htpps banku bądź przesyłane na adres e-mailowy klienta.
Główne zalety usługi TRANS-Collect
– Oszczędność – automatyczne księgowanie i uzgadnianie wpłat,
– Szybkość – dostęp do informacji w uzgodnionej formie każdego dnia,
– Uniwersalność – możliwość dostosowania systemu do indywidualnych potrzeb klienta,
– Prostota obsługi – dostępność w formie uzgodnionej z klientem poprzez wybrany kanał komunikacji np. BusinessNet , możliwość wczytania i sortowania danych wg zadanych kryteriów,
– Elastyczność – nieograniczona możliwość form dostarczanych informacji zwrotnych,
– Kompleksowość – usługi dodatkowe zapewniają identyfikację niezależnie od formy wpłaty (wpłaty gotówkowe w formie zamkniętej lub otwartej, w kasie własnej firmy, na Poczcie, w banku i wpłaty bezgotówkowe) i na wszystkich etapach/poziomach wpłat od zbiorczych poprzez pojedyncze po identyfikację wg numeru faktury
– Jakość i nowoczesność – najlepszy produkt dla klientów przetwarzających płatności masowe wg Business Center Club i zadowolonych klientów banku wystawiających mu pozytywne referencje.
Dzięki szybkiej i pełnej identyfikacji wpłat i płatników TRANS-Collect zapobiega przypadkowemu znalezieniu się klienta – płatnika na tzw. „czarnej liście dłużników”.