Bank BPH zdobywcą godła „Inwestor w Kapitał Ludzki”

29 września br. Bank BPH został wyróżniony przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, organizatora konkursu „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi”, za innowacyjne programy rozwoju kapitału ludzkiego. Minister Gospodarki i Pracy przyznał także Bankowi BPH Certyfikat Wysokiej Jakości Zarządzania Zasobami Ludzkimi.

„Wspomniane nagrody są efektem konsekwentnej polityki personalnej realizowanej w naszym Banku od ponad 4 lat. Coraz więcej firm nastawionych na rozwój musi budować swoją przewagę na nowych podstawach – są nimi człowiek i wartości intelektualne. Zawsze to podkreślam” – mówi Katarzyna Niezgoda, Wiceprezes Zarządu Banku BPH.

Celem obu Programów jest stałe podnoszenie poziomu zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce. Wyłonienie firm realizujących wyróżniające się programy działań zorientowanych na rozwój kapitału ludzkiego oraz dbających o utrzymanie dobrych relacji z pracownikami. Dzięki takim programom gromadzona jest również wiedza o wartościowych praktykach i inicjatywach z zakresu inwestowania w rozwój kapitału ludzkiego.

W konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi” za szczególnie istotne przedsięwzięcia Banku BPH uznano projekt: „Moje stanowisko pracy”, który jest punktem wyjścia do prowadzenia efektywnej polityki wynagrodzeń, diagnozy poprawności struktury organizacyjnej oraz opartych na kompetencjach systemów ocen okresowych i zarządzania potencjałem pracowniczym, szkoleń i indywidualnych planów rozwoju karier. Drugim wyróżnionym projektem był Projekt E-learning. Od połowy 2004 r. do dziś ponad 14 tys. uczestników wzięło udział w szkoleniach elektronicznych. Projekt implementacji systemu e-learning zrealizowany w Banku BPH jest jak dotąd największym przeprowadzonym w Polsce.

W konkursie „Inwestor w Kapitał Ludzki” doceniono Projekt szkoleniowy „Akademia Sprzedaży” dla blisko 2 000 pracowników banku mających bezpośredni kontakt z klientami. Zakrojone na szeroką skalę szkolenia miały na celu doskonalenie umiejętności doradczych i sprzedażowych. Namacalnym rezultatem serii szkoleń była wzmożona aktywność i inicjatywa doradców zauważona przez klientów oraz wzrost dynamiki sprzedaży produktów.