Od 8 czerwca klienci Banku BPS oraz wybranych banków spółdzielczych z Grupy BPS mogą korzystać z Blika. Dzięki temu zapłacą za zakupy w Internecie i sklepach stacjonarnych oraz wypłacą pieniądze z bankomatów. Kolejne banki spółdzielcze zrzeszone z Bankiem BPS zaczną udostępniać usługę Blik w najbliższym czasie.
Klienci Banku BPS oraz wybranych banków spółdzielczych z Grupy BPS mogą korzystać z BLIKA poprzez aplikację BS Pay. Aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android oraz iOS.
Dzięki Blik klienci mogą płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych i w punktach usługowych oraz wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej. W najbliższym czasie Bank BPS planuje poszerzyć ofertę o możliwość dokonania przelewu na telefon.
Według użytkowników bankowości mobilnej, Blik błyskawicznie stał się najwygodniejszą i jedną z najczęściej wybieranych metod płatności w internecie. Od końca 2018 roku jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Łącznie w pierwszym kwartale tego roku Polacy zrealizowali blisko 78 milionów transakcji Blikiem, a przez 5 lat funkcjonowania systemu – ponad 430 milionów transakcji. Blikiem można nie tylko wygodnie płacić w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych, ale także wypłacać pieniądze z bankomatu oraz przelewać pieniądze na numer telefonu – bez znajomości numeru rachunku bankowego.
Blik to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Blika udostępnia już 14 banków lub grup bankowych. Możliwość skorzystania z Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).
Źródło: BPS