Bank BPS udostępnił klientom mobilną autoryzację

Klienci Banku Polskiej Spółdzielczości mogą już autoryzować transakcje w bankowości internetowej za pomocą komunikatów push. Mobilna autoryzacja dostępna jest w aplikacji BPS Mobilnie.

We wtorek pisałem, że klienci banków spółdzielczych z grupy SGB przed końcem roku dostaną możliwość korzystania z mobilnej autoryzacji w formie aplikacji Token SGB. Jest to program niezależny od aplikacji mobilnej danego banku spółdzielczego (osobna aplikacja). Jeden z czytelników zwrócił mi uwagę, że niedawno mobilną autoryzację udostępnił także Bank BPS. I rzeczywiście – jak informuje biuro prasowe usługa jest dostępna od kilkunastu dni.

leungchopan, YAY Foto

W tym przypadku mobilna autoryzacja dostępna jest w aplikacji BPS Mobilnie. Powiadomienia push wysyłane na telefon użytkownika służą do autoryzacji wszystkich operacji wykonywanych w bankowości elektronicznej Banku BPS (system e25) wymagających podpisu. Są to m.in. obciążenia na rachunkach, modyfikacja odbiorców czy zarządzanie lokatami. Jest to alternatywna metoda autoryzacji operacji dla SMS-a z hasłem, kart kodów jednorazowych oraz tokentów sprzętowych (urządzeń wydawanych klientom firmowym). W Banku BPS powiadomieniami push można autoryzować zarówno zlecenia wykonywane przez aplikację mobilną BPS Mobilnie, jak i te, które są realizowane przez  bankowość internetową e25. Warunkiem otrzymania wiadomości push jest posiadanie aplikacji BPS Mobilnie oraz dostęp do Internetu.

Tymczasem część banków spółdzielczych z grupy BPS wybrało jeszcze inne rozwiązanie – mToken MAA dostarczony przez firmę Asseco. Podobnie jak w przypadku opisywanego już wcześniej Tokena SGB, token Asseco jest zewnętrzną aplikacją mobilną. Jego sposób działania zaprezentowano na poniższym filmie: