Bank Handlowy chce wzmocnić detal

„Wzrosły przychody Banku Handlowego z tytułu prowizji, natomiast spadły przychody odsetkowe. Koszty działania banku w IV kwartale spadły nieznacznie z 365 do 356 mln zł, analitycy spodziewali się ich większego spadku. Zysk netto za cały 2006 rok wyniósł 657 mln zł. Wynik brutto wyniósł 832 mln zł i w 77 proc. został wypracowany przez bankowość korporacyjną. Bank Handlowy chce teraz wzmocnić część detaliczną, tak aby w perspektywie 2009 roku wypracowywała ona ponad połowę przychodów.” – podaje dziennik.

„Bank planuje dalszą rozbudowę sieci placówek, ale nie ujawnia szczegółów. W tym roku nastąpi także integracja sieci, co oznacza, że wszystkie oddziały będą obsługiwać zarówno klientów detalicznych, jak też i korporacyjnych.” – czytamy.

Citibank chce wzmocnić bankowość detaliczną, ponieważ to właśnie z produktami dla klientów indywidualnych związane są najwyższe marże. Ponadto przychody z bankowości korporacyjnej nie zwiększają się już tak dynamicznie. 77 proc. zysku za 2006 r. zostało wypracowane przez bankowość korporacyjną, a rok wcześniej było to 90 proc.