Bank Millennium – 1 kwartał 2020 w cieniu koronawirusa

W 1 kwartale 2020 roku skonsolidowany zysk netto Grupy Banku Millennium wyniósł 18,1 mln zł (-89% r/r). Z pominięciem pozycji nadzwyczajnych wyniósłby 190 mln zł i utrzymał się na ubiegłorocznym poziomie. Liczba aktywnych klientów detalicznych przekroczyła 2,6 mln (+708 tys. r/r). Bank odnotował rekordową sprzedaż kredytów hipotecznych (1,34 mld zł; +57% r/r) i wzrost wartości portfela kredytów korporacyjnych (19,6 mld zł; +6% r/r). Od połowy marca bezprecedensowy kryzys spowodowany pandemią COVID-19 w poważny sposób zakłócił funkcjonowanie gospodarki i życia społecznego. Bank natychmiast uruchomił działania pomocowe skierowane do swoich klientów.

Bank Millennium

– W dobie pandemii COVID-19 najważniejsze stało się bezpieczeństwo pracowników i klientów oraz płynność obsługi. Większość pracowników Millennium pracuje zdalnie, przy zachowaniu reguł bezpieczeństwa otwarte są oddziały, normalnie funkcjonuje bankowość internetowa i mobilna. Pomimo negatywnego tła ekonomicznego płynność i pozycja kapitałowa Grupy pozostają silne. Jako jeden z pierwszych banków wdrożyliśmy czasowe odroczenie spłat rat pożyczek gotówkowych, kredytów hipotecznych i kredytów dla firm. W ramach programu Tarcza Finansowa PFR udostępniliśmy wnioski o wsparcie finansowe bezpośrednio w systemie Millenet – mówi Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium. – 92% ankietowanych w kwietniu klientów było zadowolonych z działalności Banku. Większość z nich nie doświadczyła żadnych problemów i doceniła możliwość bankowości internetowej i aplikacji mobilnej*.

– Fundacja Banku Millennium wsparła finansowo Instytut Chemii Bioorganicznej PAN w Poznaniu, który opracował pierwszy polski test na obecność COVID-19 i prowadzi prace badawczo-rozwojowe nad testami nowej generacji.  Wierzę, że pomoc w zwiększeniu skali i przyspieszeniu procesu testowania Polaków jest warunkiem niezbędnym powrotu do prawdziwej normalności w życiu społecznym i gospodarczym – dodał prezes.

Główne dane finansowe i biznesowe

Zysk pod wpływem kosztów integracji i rezerw nadzwyczajnych

(*) bez zdarzeń jednorazowych: w I kw. 2020 r.: 1) koszty integracji (30.1 mln zł), 2) 55,3 mln zł rezerw na ryzyko prawne walutowych kredytów hipotecznych, 3) wyprzedzająca rezerwa na Covid-19 w wys. 60 mln zł, 4) liniowa dystrybucja składki na fundusz przymusowej restrukturyzacji BFG w wys. 58,2 mln zł; w I kw. 2019 r.: 1) koszty integracji (2 mln zł), 2) 26,9 mln zł uwolnienie rezerwy na podatek od aktywów, 3) liniowa dystrybucja składki na fundusz przymusowej restrukturyzacji BFG w wys. 73,3 mln zł;

Wyższe dochody i koszty po połączeniu

Utrzymana wysoka jakość aktywów i płynność

(**) od kredytów brutto

Solidna pozycja kapitałowa i niższe bufory regulacyjne

Bankowość detaliczna

Bankowość przedsiębiorstw

Działania pomocowe w związku z pandemią koronawirusa COVID-19 (marzec/kwiecień 2020)

Od momentu pojawienia się zagrożenia Bank Millennium włożył ogromny wysiłek technologiczny i organizacyjny w kompleksowe wsparcie klientów. Ci, zachęcani do zdalnego bankowania, w dużo większym stopniu niż w poporzednich miesiącach korzystali z bankowości elektronicznej i mobilnej. Liczba logowań do bankowości mobilnej klientów detalicznych wzrosła w marcu do rekordowych 36 mln (33 mln w lutym), a do systemu Millennet do 12 mln (10 mln w lutym).

Udogodnienia dla klientów indywidualnych:

Dla przedsiębiorców:

Dla nas wszystkich: