Bank Millennium nagrodzony w Złotym Bankierze

W tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier Bank Millennium został wyróżniony w kategorii „Bezpieczeństwo: najlepsze praktyki”. Bank znalazł się też na podium w kategorii „Jakość obsługi”.


Nagrody w konkursie Złoty Bankier zostały przyznane już po raz siódmy. Tegoroczna edycja była wyjątkowa – po raz pierwszy w ramach konkursu, eksperci Obserwatorium.biz oraz Securing przeprowadzili niezależne i kompleksowe badanie nad bezpieczeństwem IT, a TNS Polska nad wielokanałową jakością obsługi.

W kategorii bezpieczeństwo zbadano 18 banków. Sprawdzono dostępność systemową serwisów bankowości elektronicznej, stosowane narzędzia uwierzytelniania i autoryzacji podczas korzystania z bankowości elektronicznej i płatności elektronicznych, poufność połączenia miedzy bankiem a klientem, proces rejestracji urządzenia mobilnego, jakość haseł i procedury ich odzyskiwania oraz zabezpieczenia przed atakami hakerów. Oceniano też sposoby edukacji klienta w zakresie bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej, obsługę zgłoszeń incydentów oraz stosowane mechanizmy powiadomień o zdarzeniach związanych z bezpieczeństwem.

To niezwykle istotne dla nas wyróżnienie, ponieważ kwestie bezpieczeństwa są jednym z ważniejszych aspektów naszych działań. Jesteśmy bankiem innowacyjnym i wdrażamy wiele nowych rozwiązań dla klientów. Projektujemy je zawsze mając na uwadze względy bezpieczeństwa i zaoferowanie najlepszego połączenia bezpieczeństwa i wygody. Zdajemy sobie sprawę z tego, że użytkownik bankowości elektronicznej często nieświadomie naraża się na zagrożenia w sieci, dlatego tak dużą wagę przykładamy również do edukacji klientów, regularnego informowania o nowych zagrożeniach i stałego przypominania zasad bezpieczeństwa. Wyróżnienie jest dla nas dowodem, że nasze działania są skuteczne – mówi Maria Campos, członek zarządu Banku Millennium.

Złoty Bankier to uznany na rynku ranking, organizowany przez „Puls Biznesu” i portal Banakier.pl, oceniający poziom obsługi bankowej, jakości produktów, komunikacji reklamowej i w social media, społecznego zaangażowania, a także wprowadzanych przez banki innowacji.