Bank Millennium zajął 1. miejsce w kategorii „Dostępność” oraz 2. miejsce w kategorii „Bank dla młodych” w Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019.
– Dziś osoby z niepełnosprawnością stanowią niemal 12% Polaków i odsetek ten będzie się zwiększał w wyniku starzenia się polskiego społeczeństwa. Dlatego szczególnie zależy nam na tym, żeby otwierać dostęp do usług bankowych i pozabankowych dla wszystkich – zarówno osób z niepełnosprawnościami, starszych, z mniejszych miejscowości i różnym statusie finansowym. Mówimy o usuwaniu barier w świecie realnym i cyfrowym, bo już dzisiaj 80% klientów Banku Millennium korzysta z bankowości internetowej, a liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła o ponad 40% rocznie w ostatnich dwóch latach. – powiedział, odbierając nagrodę, Tomasz Pol, dyrektor departamentu marketingu bankowości detalicznej Banku Millennium.
Bank Millennium oferuje ułatwienia w dostępie do oddziałów, bankomatów, serwisu telefonicznego, strony internetowej, jak również sposobu obsługi. 100% bankomatów i ponad 70% jego oddziałów dostosowana do wymagań osób z niepełnosprawnościami. Bank był jedną z pierwszych firm, która dostosowała swoją stronę internetową do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Za dbanie o dostępność strony www, Bank Millennium otrzymał nagrodę „Strona bez barier” przyznaną przez Fundację „Widzialni”.
Ważnym celem banku jest również przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. Zwiększając dostęp do rozwiązań mobilnych, m.in. e-administracji umożliwia dostęp do usług bankowych i pozabankowych w każdym miejscu i czasie. Wszystkie te rozwiązania wpisują się w ideę tworzenia wspólnej wartości – zarówno dla firmy, jak i jej otoczenia. W 2018 roku Bank został sygnatariuszem Karty Różnorodności, przez co potwierdził swoje zobowiązanie do poszanowania i promowania różnorodności zarówno wśród klientów jak i pracowników.
– Zajęcie 2.miejsca w kategorii „Bank dla młodych” to dla nas sygnał, że innowacyjne usługi, które oferujemy trafiają w oczekiwania młodych ludzi. Chodzi nam przede wszystkim o to, żeby korzystanie z usług bankowych było jak najprostsze i zajmowało jak najmniej czasu – dodaje Tomasz Pol.
Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank ma na celu wyróżnienie banków stawiających na efektywność, rozwój nowych technologii oraz innowacyjnych usług finansowych, poszukujących najlepszych rozwiązań w obszarach relacji z klientami i najlepiej przez klientów ocenianych. Nagradzana jest również aktywność w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu i otwartość na osoby z niepełnosprawnościami.
O wyborze „Banku dla młodych” zadecydowali ankietowani, młodzi klienci banków, którzy oceniali m.in.: jakość usług, narzędzi i kanałów obsługi, odbioru bezpieczeństwa, postrzegania wizerunku i działalności CSR, a także lojalności oraz ogólnej skłonności do polecania własnego banku innym.
O zwycięstwie w kategorii „Dostępność” zadecydowały natomiast głosy członków kapituły wsparte badaniami zespołu Związku Banków Polskich zajmującego się Dobrymi Praktykami w dostępie do usług bankowych. W tej kategorii doceniano stopień eliminowania barier architektonicznych przez banki i dostosowywania placówek bankowych dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu, cyfrowemu i społecznemu osób z niepełnosprawnościami oraz tworzenie przez banki udogodnień dla łatwiejszego i bardziej bezpiecznego korzystania z produktów i usług bankowych.