Bank Millennium za kilka tygodni udostępni nowy Millenet z ciekawymi funkcjami

To co niewątpliwie wyróżni system na tle podobnych rozwiązań konkurencji będzie sekcja „Wydarzenia”. Rozwiązanie przypomina tzw. timeline znany z serwisów społecznościowych. Bank będzie tam wyświetlał różnego rodzaju informacje o aktywności klienta i nie tylko.

O tym, że Bank Millennium pracuje nad nowy systemem mogliście dowiedzieć się jako pierwsi z tekstu, który znajduje się tutaj. Niestety wówczas nie znałem zbyt wielu szczegółów na jego temat. Dziś mogę się w Wami podzielić znacznie większą liczbą informacji. Millennet nowej generacji został zaprojektowany od nowa, a jego twórcy kierowali się zasadą „keep it simple”. W nowym systemie główną rolę będzie odgrywała strona główna serwisu. Cały ciężar informacji, czyli wszystko co bank chce klientowi powiedzieć, będzie się znajdowało właśnie tutaj.

Nowy system wygląda nowocześnie i w mojej subiektywnej ocenie jest ładny. Klikalne elementy są animowane i cieszą oko. Serwis – w odróżnieniu od swojej poprzedniej wersji – został przygotowany w technologii AWD (Adaptive Web Desing). Jego layout będzie jednak spójny we wszystkich kanałach – od wersji desktopowej, przez aplikację i stronę AWD.

W centralnej sekcji serwisu (w wersji komputerowej) znajdzie się informacja o saldzie i dostępnych środkach. Poniżej boksy z poszczególnymi produktami. U góry jest menu z zakładkami kierującymi do pozostałych ofert lub eUrzędu. Z prawej strony znajdzie się wspomniana na wstępie sekcja „Wydarzenia”, czyli timeline z dodatkowymi informacjami. Podstawą będą powiadomienia o ostatnich transakcjach, ale docelowo pojawią się tu różnego rodzaju ciekawostki, np. przypomnienia o spłacie karty, informacje o rocznicy współpracy z bankiem i inne ciekawostki. Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium ma nadzieję, że w przyszłości sekcja „Wydarzenia” będzie sercem systemu i głównym kanałem kontaktu z użytkownikiem w bankowości elektronicznej.

Inną ciekawą nowością mają być „Dodatki”, czyli widgety z dodatkowymi informacjami. Klient będzie mógł wybrać, które są dla niego przydatne i ustawić je wedle potrzeb. Przykładowo dodatek Zbiórka ułatwi zebranie pieniędzy na prezent dla znajomego czy zebranie przez rodziców kwoty potrzebnej na wycieczkę klasową lub na podarunek dla nauczyciela. Z kolei dodatek Nadchodzące płatności pozwoli na łatwe monitorowanie i planowanie wydatków. Z pomocą dodatku Wygodny Przelew klient zrobi przelew w kilka sekund wprost ze strony głównej, a dodatek Bezpłatne Konto podpowie mu, jakie jeszcze warunki musi spełnić, by nie płacić za ROR w danym miesiącu.

– Chcemy zaskakiwać klienta, wywołać „efekt wow” i uśmiech na jego twarzy, proponując rzeczy, których nie spodziewa się po banku. Przystosowaliśmy też nową bankowość elektroniczną do możliwości, jakie daje regulacja PSD II, więc pracujemy również nad tym, by klient mógł zobaczyć w Millenecie swoje środki zgromadzone w innych bankach – mówi Halina Karpińska.

Obecnie trwają testy systemu w gronie friends and family. Nowy Millenet zostanie oddany do użytku w ciągu kilku najbliższych tygodni.