Bank Millennium wdroży bankowość internetową RWD. Będzie też nowa aplikacja

Technologią responsive web design (RWD) interesuje się coraz więcej banków. W tym roku zmiany w serwisie bankowości internetowej wprowadzi także Bank Millennium. Nie zamierza jednak rezygnować z aplikacji mobilnej i szykuje jej nową wersję.

Strona internetowa stworzona w technologii responsive web design (RWD) automatycznie dostosowuje się do rozmiaru ekranu na którym jest wyświetlana. Niezależnie od tego, czy otworzymy ją na monitorze podpiętym do komputera stacjonarnego, na laptopie, tablecie czy w smartfonie, będzie działać prawidłowo. Jej wygląd zostanie oczywiście przeskalowany i  dopasowany do rozmiaru ekranu. Trochę inaczej będzie więc wyglądać na komórce, a inaczej na laptopie, ale zagwarantuje dostęp do tych samych funkcji. Zaletą serwisów budowanych w technologii RWD jest dostępność z poziomu zwykłej przeglądarki internetowej, niezależnie od systemu operacyjnego urządzenia.

Technologia RWD nie jest już nowością, ale dopiero teraz zawitała do systemów transakcyjnych banków. Pierwszym bankiem, który wdrożył bankowość internetową RWD był Lion’s Bank i stało się to całkiem niedawno, bo jesienią ubiegłego roku. Czytelnicy PRNews.pl jako pierwsi mogli zapoznać się z nową odsłoną serwisu transakcyjnego Lion’s Banku. Zaprojektowała go firma e-point, o której rozwiązaniach pisałem szerzej na początku ubiegłego roku. Kilka dni temu system RWD wprowadził także eurobank. Zastąpił on dotychczasową wersję serwisu. Nad nową bankowością pracuje też ING Bank Śląski. Zostanie udostępniona klientom w pierwszej połowie tego roku.

Zmiany szykuje też Bank Millennium. Zamierza udostępnić klientom nową aplikację mobilną z odświeżonym interfejsem graficznym. Uruchomi też system transakcyjny Millenet w technologii responsive web design z odświeżonym interfejsem graficznym.

Tak wygląda obecnie serwis bankowości internetowej Banku Millennium.

– Planowane przez nas w tym roku uruchomienie systemu transakcyjnego Millenet w technologii responsive web design nie oznacza rezygnacji z prac nad aplikacją mobilną. Chcemy, by była jeszcze lepsza, dlatego w tym roku udostępnimy klientom zupełnie nową aplikację. Nie będzie to odświeżona wersja obecnej, a produkt stworzony przez nas od początku, na podstawie dotychczasowych doświadczeń – z nową architekturą informacji i interfejsem graficznym. Również system transakcyjny Millenet zyska nowy wygląd – Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej, Bank Millennium.

Zobacz, jak wygląda aplikacja Banku Millennium na smartwatcha [foto]

Serwisy RWD mogą funkcjonować niezależnie od aplikacji mobilnych, ale jak na tę chwilę żaden z banków nie zamierza zrezygnować z aplikacji natywnej. – Zdecydowaliśmy, że zachowamy w ofercie naszą aplikację mobilną do wykonywania podstawowych transakcji np. sprawdzania salda, czy drobnych przelewów. Obecnie kategorie te odpowiadają za ok. 95% interakcji – powiedział mi niedawno Ignacio Juliá Vilar, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego, odpowiadający za bankowość detaliczną.

Podobnego zdania są przedstawiciele eurobanku. Na pytanie o dalsze losy aplikacji usłyszałem odpowiedź, że bank zamierza cały czas rozwijać programy na komórki – niedługo wdroży eurobank mobile dla systemu Windows Phone. W planach na ten rok jest udoskonalenie aplikacji i dodanie nowych, użytecznych funkcji.

w.boczon@bankier.pl